54.198.78.121 US
 

Kako je Ninoslav Pavić pokušao ugasiti Radio 101

Piše: R.I.
petak, 31.1.2014. 20:25
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Foto: Radio 101/Wikipedia

PRLJAVA kampanja Jutarnjeg lista protiv Indexa nije prvi pokušaj Ninoslava Pavića da u sprezi s vladajućim režimom ugasi medij koji se usuđuje progovarati o aferama i koji ne povlađuje onima koji su trenutno na vlasti. Prije nešto manje od 20 godina Pavić je udružio snage s HDZ-om te su zajednički pokušali ušutkati Radio 101.

Priča o uništenju popularne Stojedinice započela je 1996. godine. Odlukom Vijeća za telekomunikacije od 20. studenog 1996. godine, Radiju 101 je oduzeta koncesija za emitiranje i dodijeljena je nepostojećem radiju Globus 101 u vlasništvu Ninoslava Pavića.

Bio je to pokušaj gašenja medija koji je bio kritički orijentiran prema HDZ-u koji je tada bio na vlasti. Radio 101 svakodnevno je kritizirao tadašnjeg predsjednika Franju Tuđmana i HDZ, a osim kritika mogli su se čuti duhoviti komentari i jinglovi u kojima su koristili njegove izjave. Iako je radio djelovao samo u Zagrebu, a odašiljač nije bio dovoljan da pokrije čak ni cijeli grad, HDZ-u je Stojedinica smetala te su ih oduzimanjem koncesije pokušali ušutkati.

A ušutkati one koji bez dlake na jeziku iznose svu prljavštinu vladajućih najlakše je tako da se na njihovo mjesto instalira režimske poslušnike. Tako je HDZ, podijeljen u frakcije, imao dva favorita za koncesiju - Pavićev projekt radija Globus 101 te Krugoval, također radijsku postaju "na papiru", koju je osnovalo nekoliko zagrebačkih poduzetnika bliskih HDZ-u.

Glas naroda ne može se ušutkati

Iz priče o Stojedinici su vladajući i Pavić trebali izvući pouku - glas naroda se ne može ušutkati.

Naime, nakon što je tog 20. studenog 1996. godine Zinka Bardić, tada novinarka Stojedinice a danas posebna savjetnica i desna ruka premijera Zorana Milanovića koju plaća privatna PR agencija, u eter priopćila rezultate glasovanja Vijeća za telekomunikacije, građani su bili ti koji su odlučili stati u obranu Radija 101.

Redakcijski telefoni nisu prestali zvoniti, a počeli su dolaziti telefaksi i telegrami podrške. Uskoro su se na Cvjetnom trgu počeli okupljati građani koji su došli izraziti podršku. Oko 20 sati u eter se javio Ivan Zvonimir Čičak te je najavio prosvjed na Trgu bana Josipa Jelačića.

U strahu za sudbinu Globusa, Pavić morao odustati od Stojedinice

Na Trgu se narednog dana, 21. studenog 1996., okupilo stotinjak tisuća ljudi i to je bio najmasovniji skup protiv aktualne vlasti u Hrvatskoj. Građani su prosvjedovali protiv odluke Vijeća i zahtijevali su od vlasti da ponište odluku te da omoguće nesmetano emitiranje Stojedinice.

I Američki State Department oštro je osudio oduzimanje koncesije, u izjavi su napisali kako ovaj slučaj predstavlja gušenje slobode i usporavanje demokracije u Hrvatskoj.

Veliki pritisak javnosti omeo je Pavića u naumu da svojim Globusom 101 u eteru zamijeni Stojedinicu. Pavić se nakon masovnih prosvjeda osobno pojavio na Stojedinici i kazao kako je Radio 101 oduvijek bio simbol slobode i demokracije u Hrvatskoj te da ne želi koncesiju nauštrb Stojedinice. Kazao je i kako bi to bilo ugrožavanje medijskih sloboda.

Pravi razlog Pavićevog odustajanja od koncesije bio je strah za sudbinu njegove tiskovine, u to vrijeme izrazito popularnog Globusa, budući da su građani zbog Stojedinice pozivali na njegov bojkot.

Pavićev radio trebao služiti za unutarstranačke obračune HDZ-a i kao krinka za gušenje slobode medija

Pavić je u to vrijeme bio blizak s dijelom vladajućeg HDZ-a, a njegov je radio Globus 101 trebao poslužiti za unutarstranačke obračune i kao krinka za gušenje slobode medija - objavljivali bi afere i bili kritični prema vladajućoj stranci, ali samo prema "nepodobnima", dok bi se one s kojima je Pavić u sprezi guralo prema čelnim pozicijama u stranci.

U Vijeću za elektroničke medije u to vrijeme je sjedila Vesna Škare-Ožbolt kojoj su se pridružila još četiri člana, što je bilo dovoljno za davanje koncesije Pavićevom radiju. Ivić Pašalić dao je podršku Zagrebačkom krugovalu, a HSS-ov Stjepan Radić bio je za ostavljanje koncesije Radiju 101.

Vesna Škare-Ožbolt bila je dio HDZ-ove struje predvođene Hrvojem Šarinićem za kojeg se pričalo da je tada "kontrolirao" Globus te im davao informacije koje su bile štetne za njegove suparnike u stranci. Pavićev radio bio bi još jedan medij koji mu je trebao poslužiti za tu unutarstranačku borbu i obračune.

TEKST SE NASTAVLJA ISPOD OGLASA
HDZ-ovcu Rikardu Gumzeju bilo je jasno koji su planovi frakcija te ih javno optužio da su u paktu s Pavićem.

Pod pritiskom javnosti i čelnici HDZ-a počeli "prati ruke" od oduzimanja koncesije Stojedinici

Iako je Radio 101 prvotno izgubio koncesiju, Vlada je na izvanrednoj sjednici zaključila kako su se Pavićevim odustajanjem stekli uvjeti za novi natječaj te da bi se do tada trebalo omogućiti emitiranje Stojedinice. Koncesija za emitiranje vraćena je na sjednici Vijeća koja se održala početkom iduće godine.

Pavić uvijek bio blizak (svakoj) vlasti

Ninoslav Pavić uvijek je bio blizak s onima koji su na vlasti, a Jutarnji list godinama služi kao glasilo vladajućih za hvalospjeve podobnima i "pokapanje" onih koji vladajućima ne idu "niz dlaku".

Miroslav Kutle dao je novac za pokretanje Jutarnjeg lista. Ivica Račan je Pavića brzo pustio iz zatvora gdje je završio zbog afere Grupo, u kojoj je zajedno s Kutlom i Vinkom Grubišićem bio osumnjičen za pokušaj stvaranja medijskog monopola.

Ivu Sanadera dizao je u nebesa, a o bliskosti svjedoči i golišava fotografija druženja uz vino na Sanaderovoj jahti "Malo vitra".

S Milanovićem se nalazi po tajnim prostorijama zagrebačkih restorana, a uz pomoć SDP-a mu se opraštaju milijunski dugovi, ali i toleriraju pljačke nekretnina i višegodišnje malverzacije.

U studenom 1996. godine Pavić je pokušao uz spregu vlasti ugasiti kritički i neovisni medij, a istu stvar pokušava napraviti i danas.

Komentari
Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i Index.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.
Vezano
Vijesti  |  Tagovi
Najpopularnije
Danas  |  Jučer  |  Tjedan
Najnovije