Kalmeta: Stvaranje afere oko prilaza autocesti u Zadru je SDP-ov pokušaj zataškavanja njihovih afera
SAMO jedno zastupničko pitanje bilo je dovoljno da HDZ u srijedu sazove hitnu sjednicu, a ovaj put lavinu koja sve više naliči na potencijalnu novu političku aferu pokrenuo je saborski zastupnik Ivica Pančić, upitavši jučer premijera Ivu Sanadera o navodnom opetovanom poništavanju natječaja za izgradnju spojne ceste Gaženica-čvor Zadar2 te dodjeli radova tvrtki "Viadukt" čiji je projekt navodno 200 milijuna kuna skuplji od projekta predloženih ranije.
Nedugo nakon toga u redakciju Indexa stiže anonimno pismo u kojemu su detaljno opisane navodne malverzacije u spomenutom projektu (o navodima iz pisma možete pročitati ovdje), a u razgovoru za Index ministar mora, turizma, prometa i razvitka Božidar Kalmeta otkriva kako je pismo "očito došlo iz nekih interesno-političkih krugova", iako nema nikakvih konkretnih sumnji tko bi mogao biti autor pisma.
"Činjenica je da to pismo vrvi neistinama i običnim glupostima, tko je autor ne znam, ali se time previše niti ne zamaram. Ako netko ima nekakva saznanja o mogućim nepravilnostima, ja ga prvi pozivam da ode tamo gdje se treba otići i da prijavi onoga koga treba prijaviti, to ne govorim samo u ovom slučaju, nego općenito", kaže Kalmeta.
U razgovoru za Index ministar ponavlja kako su navodi o raspisana dva natječaja prije onoga na kojemu su radovi na projektu dodjeljeni zagrebačkoj tvrtki "Viadukt" netočni, ponovivši tvrdnju kako je postojao samo jedan natječaj za kojega su "podignute" 22 ponude, od toga je - kaže - predano njih 6, među kojima je odabran najjeftiniji ponuđač, a to je bila tvrtka "Viadukt", sa cijenom 446 328 406 kuna na rok izgradnje 24 mjeseca.
"Nikada nije objavljen niti jedan drugi natječaj i to se može vrlo lako provjeriti.", kaže Kalmeta, a upitan o tome kako komentira navode iz anonimnog pisma da je natječaj namješten na način da su iz konkurencije izuzete manje, lokalne poduzetničke tvrtke, odgovara protupitanjem "Što ja na to mogu reći?", te ponavlja kako se radi o "dobro osmišljenom pokušaju stvaranja jedne izmišljene afere".
"To su radili majstori zanata, a pokušaj stvaranja afere proizlazi iz nekoliko razloga, prvi je da se diskreditira jedan sjajan projekt o kojemu mi u Zadru već odavno sanjamo i kojega nitko do sada nije uspio realizirati nego mi sada. Drugi je da se diskreditira mene kao jednu političku figuru jer se drži da sam bitan čimbenik u budućim izborima, a treći je da se pokriju afere koje je SDP imao u Zadru u nedavnoj prošlosti.", nastavlja Kalmeta.
Ni u sljedećem pitanju nam nije uspjelo od ministra dobiti konkretan odgovor, pa nam je na upit o tome koje bi od recentnijiih SDP-ovih afera na području Zadra, a koje je sam spomenuo, izdvojio, rečeno: "Bilo ih je, znaju građani Zadra dobro, radi se o malo jasnijim i činjeničnijim aferama nego što je to ovaj pokušaj stvaranja afere".
Iako se ministar još uvijek drži dobre stare, provjerene političke maksime "Nisam ja, insinuiraju i lažu iz suprotnog tabora", a u ovom slučaju bi to - kako se može naslutiti iz Kalmetinih riječi - bio SDP, neke činjenice ostaju. Jer sve da i nije istina da su prije natječaja na kojemu je rad na projektu dobio "Viadukt" postojala dva koja su opozvana, pri čemu je navodno "utopljeno" oko 200 milijuna kuna, ostaje (mora se priznati, dobro) prikrivena činjenica da je državni tajnik za razvitak u Ministarstvu mora, turizma, prometa i razvitka, Kalmetin pomoćnik, i predsjednik nekoliko nadzornih odbora Zdravko Livaković vjerojatno u cijelom slučaju u sukobu interesa.
Tvrtka D&Z d.o.o navodno je u vlasništvu Livakovića, a istoj je od strane tvrtke IGH iz Zagreba ustupljen posao nadzora nad radovima. Livaković (Inače predsjednik Nadzornog odbora HAC-a i HC-a) je, naime, osobno za nadzor nad radovima, kako se navodi u anonimnom pismu kojega smo dobili, odredio tvrtku IGH iz Zagreba, a koja posao uzima direktno od Hrvatskih cesta za 5 posto od vrijednosti radova (23 milijuna kuna). IGH taj posao, kako se također navodi u pismu, ustupa tvrtki D&Z d.o.o., a koja je, opet ponavljamo, u vlasništvu Livakovića.
B.S.
Foto:Mape
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati