54.161.3.96 US

Kanadski geolozi otkrili najstarije stijene na svijetu

srijeda, 4.12.2002. 15:39

SKUPINA kanadskih geologa otkrila je stijene stare gotovo 4 milijarde godina koje bi mogle olakšati razumijevanje razvoja Zemlje i početka života.

Pronađene vulkanske i sedimentne stijene stare su 3 milijarde i 825 milijuna godina, a potječu s područja Inukjuak na sjeveru Quebeca, kažu znanstvenici.

Ovo će otkriće, tvrde geolozi sa Sveučilišta Quebec u Montrealu, dati jasniju sliku o prvih milijardu godina razvoja našeg planeta.

Priča o Zemljinih prvih milijardu godina još je nepoznata i postoji vrlo malo podataka o razdoblju u kojem su se razvijali Mjesec i prvi tragovi života, poput bakterija u oceanima.

´Glavno razdoblje evolucije još je nepoznato jer nema geoloških tragova starijih od 3 milijarde i 600 milijuna godina´, ističe se u priopćenju Sveučilišta Quebec.

Dosad najstarije vulkanske stijene potječu iz Isue na Grenlandu i stare su 3 milijarde i 800 milijuna godina.