54.82.112.193 US
 

Kolaps hrvatskog tržišta automobila

Piše:
subota, 6.2.2010. 12:44
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Tekst: M.N.
Izvor: Promocija Plus
Foto: Arhiva AutoIndex

CRNE slutnje kako se hrvatsko tržište novih automobila neće zaustaviti na katastrofalnim prošlogodišnjim rezultatima dobile su i svoju prvu potvrdu. Tijekom siječnja registriran je tek 2.601 novi automobil, što predstavlja drastičan pad, čak i u odnosu na prošlogodišnji prosjek.

Podaci su još više poražavajući, ako se prisjetimo tzv. predkriznog razdoblja. Naime, u siječnju 2008. godine prodano je 7.263 novih automobila, a godinu dana kasnije (siječanj 2009) prodaja pada za 42,5% na 4.163 primjeraka. Ovogodišnji siječanj donosi daljnji pad od čak 37,5%, odnosno nevjerojatnih 64,2% u odnosu na stara dobra vremena kad su vlast i njeni vrli "stručnjaci" bili odlučni u negiranju mogućnosti da kriza uopće zaviri u naše krajeve.

Nema sumnje kako su sveopća kriza i, u najblažu ruku rečeno, zakašnjele, ako ne i neadekvatne, državne mjere kumovale ovakvoj situaciji. Potonje potvrdu nalazi u prodajnim rezultatima nekih drugih europskih tržišta gdje su državni poticaji čak i povećali prodaju. No, ne ulazeći u daljnje rasprave o ekonomskoj politici i laik može konstatirati kako sveprisutne prodajne akcije i sve drastičnija sniženja malo toga više mogu učiniti. Kraj prošle godine pobudio je nadu u barem kakvu takvu stagnaciju na mjesečnom prosjeku iznad 3.000 automobila, no siječanj nas je odmah razuvjerio.

I na ovakvom okljaštrenom tržištu neke marke imaju razloga za utješno slavlje.

Naime, nakon višegodišnje dominacije Opel je skinut sa trona, a mjesto najprodavanijeg zauzeo, pogađate, Volkswagen. Tako nešto već smo najavljivali na osnovu mjesečnih rezultata protekla tri mjeseca gdje je VW bio najprodavaniji. Ovog mjeseca njemački je brand isporučio 359 vozila i zauzeo udio na tržištu od 13,8%. Drugoplasirani Opel plasirao je 320 (12,3%), a trećeplasirani Peugeot 209 automobila (8,04%).

TEKST SE NASTAVLJA ISPOD OGLASA

Još zanimljivije su podaci na ljestvici najprodavanijih modela. Suprotno od očekivanja, najjeftiniji modeli iz tzv. bestbuy skupine nisu uvijek najpopularniji. Vrh ljestvice zauzimaju već poslovično Opel Astra te VW-ovi aduti, novi Polo i Golf.

Pozitivan rezultat pojedinih brandova, poput Chevroleta i Hyundaija, preslikao se i na ljestvicu modela, pa se tako tri Hyundaija nalaze u Top 20, dok je Chevrolet Cruze skočio do 9. mjesta.

Ovdje valja još spomenuti povratak Octavije na realne okvire nakon što je prodaja istih državnim službama u prosincu limuzinu digla do 3. mjesta.

Također, opozivima oslabljena Toyota u siječnju se na HR tržištu još uvijek dobro držala zadržavši prošlogodišnji udio. Još uvijek je prerano govoriti o tome hoće li na hrvatske kupce negativna kampanja imati utjecaja, ili će ostati vjerni snažnom japanskom brandu.

I da rezimiramo. Sada već neodrživo stanje na hrvatskom tržištu ne budi nadu u bilo kakav oporavak, čak ni po cijenu da se izravno uplete država, makar kakovim ekološkim subvencijama ili sniženjem trošarina. S obzirom na predimenzionirana državna davanja na nautičkom tržištu koje je gotovo pa upropastilo domaću proizvodnju, u takovu "pronicavost" vlastodržaca je teško vjerovati, pa čak i nadati se.

Komentari
Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i Index.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.
Vezano
Vijesti  |  Tagovi
Najpopularnije
Danas  |  Jučer  |  Tjedan
Najnovije