Komentar Jovana Dragišića: Postaje li predizborna kampanja malo ozbiljnija?
IPAK se kreće! Kreće se, doduše, pačjim koracima, ali se kreće. SDP je konačno počeo izlagati nešto što bi moglo sličiti na program. Cijeli ovaj tjedan su javnosti predstavljali nekakve obrise gospodarskog programa, a sve je to kulminiralo današnjim gostovanjem Ljube Jurčića (koji nije SDP-ovac, ali je voditelj njihove gospodarske strategije) u emisiji "Nedjeljom u 2" Aleksandra Stankovića.
Jurčić je u emisiji, između ostaloga, rekao i da "ne bježi od premijerske pozicije, ako je to uvjet za provođenje gospodarske strategije", potvrdivši time medijske napise i nagađanja političkih analitičara o njegovom usponu na tron SDP-a.
Još uvijek nema potrebe o SDP-ovom programu ozbiljno raspravljati, budući da on javnosti nije adekvatno predstavljen, iako ga se od nedavno može vidjeti na internetskoj adresi http://gospodarstvo.sdp.hr/. Jurčić kaže da SDP taj program diljem Hrvatske predstavlja poduzetnicima i gospodarstvenicima, ali to nije ono što predizborna kampanja u Hrvatskoj treba. Hrvatskoj je u predizbornom cirkusu neprestanih podmetanja stvarnih i izmišljenih afera u ovom trenutku neophodna javna rasprava o tome gdje i kako ona kao država ide. Da ne bude zabune, ovo je vjerojatno zadnja prilika da ona postane pravom demokratskom državom, sa svim onim elementima koji su za to potrebni.
Utoliko je odluka SDP-a da konačno pokrene neke vidove diskusije zaista pohvalna. Ali, to je samo početak. Stanković u emisiji kaže Jurčiću da je prosječnom čovjeku dosadno slušati o gospodarskim stvarima. Stanković je u pravu, ali kako zabrinjavajuć zaključak iz toga proizlazi. To govori da su ljudi u Hrvatskoj navikli o gospodarstvu razmišljati u obliku rasta BDP-a i otvorenih radnih mjesta. Za to su krive stranke.
Dužnost političara koji pretendiraju na osvajanje vlasti je detaljno i na razumljiv način upoznati birače sa svim dijelovima svog programa (gospodarskog, zdravstvenog, obrazovnog...). Toga kod nas nema. Postoje nekakve natruhe javne rasprave o gospodarskim programima, a debata se obično vodi oko broja zaposlenih i stope rasta BDP-a. U pravilu svi obećavaju rast BDP-a i smanjenje broja nezaposlenih i/ili otvaranje određenog broja radnih mjesta. Ali, nema neke funkcionalne razlike među programima stranaka zbog kojih bismo mogli glasati, npr. za SDP zato što predstavlja socijaldemokratsku gospodarsku politiku.
U tom pogledu je dobro što Jurčić počinje otvarati neka pitanja kao što je petljanje države u gospodarstvo, ili otvaranje i osiguravanje infrastrukture koja će omogućiti rast standarda, ali previše toga je još uvijek na razini prilično prizemne demagogije.
Također, Jurčićeva izjava o tome kako suradnja SDP-ovih timova koji rade na različitim programima još mora uroditi konsenzusom oko predstavljanja zajedničke politike zabrinjava, budući da bi hrvatskim strankama trebao biti imperativ imati potpunu strategiju razrađenu nekoliko mjeseci prije nego počnu s neslužbenom kampanjom, koja u Hrvatskoj traje skoro dva mjeseca, ali ipak je ovo hrvatska politika, pa im možemo to oprostiti.
Bit će dobro ako SDP nastavi o ovom tonu, jer će to onda natjerati i ostale stranke da izađu s nekim konkretnim prijedlozima, pa ćemo možda na hrvatskoj političkoj sceni imati prilike vidjeti nešto što bi ličilo na ideološko suprotstavljanje politike.
Jovan Dragišić
Foto:Sandro Lendler
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati