54.162.166.214 US
 

Kosor tri puta mijenjala Pravilnik o cijenama goriva pa prihvatila onaj koji je odbila prvog dana na vlasti

KLJUČNI PODACI
  • Prvi pravilnik u rujnu 2009. godine
  • Drugi pravilnik prije godinu dana
  • Treći pravilnik Kosor odbila prije godinu i pol dana
Piše: I.Ć.
ponedjeljak, 4.4.2011. 11:30
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Foto: Damjan Tadić (Cropix)

NEDAVNO doneseni Pravilnik o utvrđivanju najviših maloprodajnih cijena naftnih derivata, već je treći pokušaj premijerke Jadranka Kosor u godinu i pol dana da skroji cijene goriva. Svaki put njeni pravilnici predstavljeni su kao dugoročno i spasonosno rješenje koje je došlo nakon mjeseci "promišljanja, osluškivanja i savjetovanja sa stručnjacima", no svaki je pravilnik preživio svega nekoliko mjeseci.

Svaki pravilnik bio je kolosalan za malog hrvatskog potrošača

Podsjetimo, nakon što ju je u srpnju 2009. godine instalirao na vrh države danas zatvoreni Ivo Sanader, tražila je odmah u kolovozu 2009. godine da se izmijeni pravilnik o cijeni goriva. Tada je Kosor javno i autoritativno upitala direktore Ine zašto je nitko nije obavijestio da će doći do drastičnog rasta cijena. Dala je hitan nalog tadašnjem potpredsjedniku Vlade Damiru Polančecu da se krene u izmjenu pravilnika.

TEKST SE NASTAVLJA ISPOD OGLASA

"Uspjela sam zaustaviti rast cijena i u trgovinama zbog većeg PDV-a i rast cijena goriva", rekla je Kosor u rujnu 2009. godine kada je donesen Pravilnik o cijenama goriva.

Taj pravilnik održao se sve do travnja 2010. godine. Tada je Kosor rezolutno najavila da će tražiti smanjenje maksimalno dopuštenog postotka za koji gorivo smije poskupjeti ili pojeftiniti. Kosor je tada izgubila strpljenje s Inom zbog stalnih poskupljenja goriva te je slavodobitno objavila da se cijene smiju mijenjati svaka dva tjedna. Bio je to jedan od prvih zadataka ministra gospodarstva Đure Popijača.

Podilaženje Ini

Danas smo dočekali da naftne kompanije mogu mijenjati svoje maloprodajne cijene kada žele, ali one neće moći biti veće od najviših maloprodajnih cijena koje će svaka dva tjedna objavljivati Ministarstvo gospodarstva.  Točnije rečeno prema najnovijem pravilniku tvrtke mogu slobodno određivati cijene derivata na benzinskim postajama na autocestama i postajama na morskoj obali koje mogu izravno opskrbljivati plovila gorivima. Do kada će ovaj Pravilnik trajati to za sada ne zna ni Kosor. A ni bilo tko u Hrvatskoj.

Vjerovali ili ne, upravo ovakav pravilnik tražila je Ina od premijerke Kosor kada je tek počela obnašati vlast u Hrvatskoj, no tada nije bilo sluha, a Kosor ovaj danas prihvatljiv prijedlog rezolutno je odbila.  Jedan od motiva prihvaćanja svakako treba tražiti i u podilaženju u predizbornoj godini.

Komentari
Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i Index.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.
Vezano
Vijesti  |  Tagovi
Najpopularnije
Danas  |  Jučer  |  Tjedan
Najnovije