54.224.202.224 US
 

Kralj žutila Rupert Murdoch kupuje Novu TV?

Piše:
utorak, 2.12.2003. 17:04
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

IVAN BLAŽIČKO, direktor Operativne kompanije potvrdio je za Banka Magazin da su za kupnju Nove TV zainteresirane medijske kuće News Corporation i Central European Media Enterprises (CME), koje su se bezuspješno natjecale i za 3. program.

Blažičko je dodao da su interes pokazale još neke strane medijske kuće.

 "Nova TV sasvim sigurno se neće prodati do kraja ove godine, a razgovori s potencijalnim kupcima su tek na početku", kaže Blažičko.

Damir Vujinović koji je u sporu s Operativnom kompanijom Ivana Ćalete oko legalnosti skupština dioničara, a time i o kontroli nad samom televizijom, kaže da su se dvije strane sporazumjele o prodaji Nove TV, ali da time nisu okončani sporovi na Trgovačkom sudu.

Tvrdnje Vujinovića je demantirao Blažičko koji kaže da Vujinović "nema ništa s Novom TV, nije ni direktor, niti vlasnik ili predstavnik jedne skupine dioničara, pa nema nikakvo pravo istupati u ime Nove TV". Prema Vujinoviću, jedini razlog prodaje je dolazak RTL-a koji je početak emitiranja na 3. mreži najavio za proljeće iduće godine.

Informacije o početnoj cijeni za Novu TV od 20 do 25 milijuna eura, Vujinović nije želio ni potvrditi niti demantirati. Procjenjuje, međutim, da će novi vlasnik, ako bude želio ozbiljno parirati RTL-u, u promociju i program morati uložiti otprilike kao i RTL, koji je najavio ulaganje u 3. program od oko 30 milijuna eura u prvoj godini poslovanja.

Rupert Murdoch - najveći svjetski medijski tajkun

Rupert Murdoch bez sumnje je najveći medijski tajkun na svijetu. Rođen je u Australiji u obitelji vlasnika lokalnih novina Adelaide News. Nakon što je 1950. naslijedio Adelaide News od oca Sir Keitha Murdocha, brzo ih pretvorio je pretvorio u najčitanije tamošnje novine, što mu je omogućilo sredstva za daljnju akviziciju medija širom svijeta.

U 60-ima je preuzeo The Sydney Mirror, britanski News of the World i The Sun a u 70-ima The New York Post, koji je iz liberalnog lista pretvorio u provokativni konzervativni tabloid.

U slijedećem se desetljeću Murdoch posvetio televiziji i filmu pa je preuzeo holivudski 20th Century Fox, kao i Fox TV, danas vjerojatno najgledaniji TV kanal u SAD-u. Uskoro u Murdochove ruke padaju i britanski Times i Sunday Times, a sva ta preuzimanja sam je Murdoch nazvao "serijama bitaka u ratu bez kraja".

Murdoch je ozloglašen po "žutilu" koje je prisutno u gotovo svim medijima u njegovom vlasništvu, ali i po rigidnim desnim, konzervativnim stavovima.

Danas Murdochova News Corporation pod svojom kontrolom ima veliki dio australskih novina, oko jedne trećine britanskih novina i izuzetno uspješnu satelitsku televiziju Sky. U Aziji posjeduje televiziju Star, a u SAD-u njegov interes je prisutan u puno sfera društva: filmu, televiziji, novinama, izdavaštvu, pa čak i sportskim klubovima.

Koliko je njegov utjecaj u svijetu medija možda najbolje pokazuje činjenica da je zbog njega u Velikoj Britaniji promijenjen zakon o vlasništvu medija, koji je dotad onemogućavao velikim vlasnicima novina kupnju TV i radio licenci.

A.H., N.B.

Komentari
Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i Index.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.
Vezano
Vijesti  |  Tagovi
Najpopularnije
Danas  |  Jučer  |  Tjedan
Najnovije