54.166.199.178 US
 

Logično objašnjenje: Članovima HAC-ove Uprave trebaju skupi automobili jer se jako puno voze

Piše:
utorak, 20.10.2009. 00:51
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Tekst: P.Vidov
Foto: NCS


ZDRAVKO LIVAKOVIĆ, državni tajnik u Kalmetinom ministarstvu i predsjednik Nadzornog odbora Hrvatskog autocesta u studio Otvorenog dovezao se, prema vlastitom priznanju, u Audiju A6! Ali, kako tvrdi, to nije onaj isti Audi kojeg je kupio Viadukt, a kojim se Livaković često vozio autocestom od Zagreba do Zadra i odrađivao tu dionicu od oko 300 kilometara za otprilike sat i pol. On zapravo tvrdi da to uopće nije bio on, iako je napokon priznao da mu je HAC nekoliko puta ustupio taj automobil.

Taj automobil je, tvrdi Livaković, koristio samo kad mu službeni automobil Ministarstva nije bio dostupan zbog kvara ili sličnih razloga. A automobil Ministarstva očito je dosta često u kvaru, s obzirom da se i u ovom trenutku, prema Livakovićevim riječima, nalazi na popravku pa je zato od servisa dobio zamjenski automobil. Audi A6. "Ti automobili nisu HAC-u darovani, oni su dio sustava javne nabavke", tumačio je Livaković ponavljajući priču kako izvođači radova te automobile kupuju za potrebe radova na autocesti nakon čega ih od njih otkupljuje HAC.

Luksuzni automobili Upravi trebaju jer godišnje prođu i do 70.000 kilometara?!

Predsjednik Uprave HAC-a Jurica Prskalo je, pak, objasnio kako se kupuju luksuzni automobili zato što on "kao glavni i odgovorni za gradnju" godišnje mora proći i do 70.000 kilometara pa mu je takav automobil potreban zbog praktičnosti i sigurnosti. "Ja kao novinar također godišnje prođem 70.000 kilometara i sasvim se ugodno i sigurno osjećam u Golfu", replicirao mu je novinar Drago Hedl, također gost HRT-ove emisije.

"U HAC-u se ne vodi računa tko je najpovoljniji ponuđač, već samo tko je ponuđač", kazao je Hedl nakon što je državna tajnica u ministarstvu gospodarstva Tamara Obradović Mazal iznijela podatak kako se u Hrvatskoj preko javne nabave godišnje ugovore poslovi vrijedni oko 30 milijardi kuna, od čega oko pet milijardi otpada na Hrvatske autoceste!

Nadzorni odbor ne kontrolira ugovore, samo povjerenstvo koje ih odabire

Objašnjenja o aferama koja dolaze iz HAC-a saborski zastupnik SDP-a nazvao je pričama za malu djecu i vrijeđanjem zdravog razuma hrvatskih građana. "Da nije stigla prijetnja od Europskog antikorupcijskog ureda (OLAF) ništa zapravo ne bi ni bilo poduzeto", komentirao je Jovanović Vladinu "borbu" protiv korupcije u javnim nabavama.

Govoreći o tim javnim nabavama u HAC-u, Livaković je kazao da zadaća Nadzornog odbora nije da kontrolira svaku stavku nabave. Oni samo moraju prekontrolirati je li povjerenstvo koje je bilo zaduženo za odabir najboljeg ponuđača svoj posao obavilo savjesno i u skladu sa zakonom. U slučaju da jest, Nadzorni odbor, tvrdi Livaković, mora odobriti potpisivanje ugovora.

Livaković doživljava video nadzor nad blagajnicima kao svoju veliku pobjedu nad korupcijom!

Livaković također kaže kako je on kao predsjednik Nadzornog odbora reagirao kad je imao saznanja o manipulacijama. Kao primjer takve svoje "pobjede" naveo je uvođenje video nadzora koje onemogućava krađu blagajnicima na autocestama! Na taj je video nadzor, usput rečeno, potrošeno 41 milijun kuna, iako nam mnogi izvori iz HAC-a tvrde da je on sasvim nepotreban jer blagajnici zbog elektronskog sustava naplate nisu ništa ni mogli ukrasti bez da ih se idući dan uhvati na djelu.

Direktor Brezovica gradnje: Cijena bojanja tunela može biti najviše 35 kuna po kvadratnom metru

Posebno zanimljiv bio je trenutak kad je voditeljica Otvorenog Hloverka Novak Srzić u emisiju pustila telefonski poziv od gospodina koji se predstavio kao direktor Brezovica gradnje, firme koja je 2003. godine bojala cijev tunela Sveti Rok za manje od milijun kuna, što je prava sitnica s obzirom na cijenu koja je plaćena Skladgradnji. Odbacio je tvrdnje iz Uprave HAC-a da su oni bili jeftiniji jer su koristili "običnu boju", te kazao da je istom tom bojom kasnije bojano sedam tunela oko Delnica.

No, ipak kaže kako nije riječ o istoj boji koja se koristi danas. "2006. godine prešlo se na dvokompozitnu boju", tvrdi direktor Brezovice, a kao razlog navodi europsko istraživanje koje je pokazalo da ta boja najbolje zadovoljava standarde. "Cijena bojanja tom bojom varira od 26 do 35 kuna po kvadratnom metru, ovisno o stanju podloge", tvrdi direktor Brezovice. Samo nekoliko minuta ranije predsjednik Uprave HAC-a tumačio je kako je oko 60 kuna po kvadratnom metru realna cijena bojanja tunela.

"Krizu nije bilo moguće predvidjeti 2008."

Govoreći o ugovorima za gradnju autocesta teškim sedam milijuna kuna, koji su potpisani prije samo nekoliko mjeseci, a sad će morati biti poništeni jer ih HAC za njih nije osigurao sredstva, Prskalo je rekao kako su ugovori "potpisani u dobroj mjeri" i kako oni "nisu mogli predvidjeti krizu". Ugovori su, podsjećamo, potpisani ove godine kad je već bilo sasvim jasno da je Hrvatska u krizi. No, Prskalo kaže kako su dogovori započeli još 2008. "kad se krizu nije moglo predvidjeti", iako su svjetski, a i hrvatski mediji, o njoj naveliko počeli pisati prije godinu i pol dana!

Livaković nije želio potvrditi da će navedeni ugovori biti raskinuti. No, tvrdi da, ako oni i budu raskinuti, HAC neće zbog toga morati plaćati odštete kooperantima jer će poslovi ponovo biti pokrenuti kroz otprilike godinu dana. "Ali ministar Kalmeta je rekao da u ovom trenutku više nema smisla graditi autoceste u Hrvatskoj", podsjetio je Jovanović na izjavu koju je Kalmeta dao 13. kolovoza u intervjuu Novog lista. "Ja nisam čuo za tu ministrovu izjavu", kaže Livaković koji tvrdi da će HAC nastaviti gradnju čim iz Europe stignu novi krediti. "Očekujete da ćete dobiti te kredite od istih ljudi koji su u Hrvatsku poslali OLAF?", upitao je Jovanović.

Komentari
Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i Index.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.
Vezano
Vijesti  |  Tagovi
Najpopularnije
Danas  |  Jučer  |  Tjedan
Najnovije