54.160.245.121 US
 

Madison u kojemu je Zinka Bardić direktorica od "Adventa u Splitu" zaradio šest puta više nego Grad Split

Piše: Ilko Ćimić
petak, 30.1.2015. 11:49
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Foto: Ivana Ivanovic/PIXSELL, Index, Hina

OD MEGAPOPULARNOG projekta 38 kućica na splitskoj rivi i programa "Adventa u Splitu", a koji je trajao 40 dana, Grad Split na kraju je zaradio tek simboličnih 26.847 kuna. Unatoč milijunskim prihodima, u gradskoj blagajni ostaje samo sitniš, službeno nam je potvrđeno iz Grada Splita.

Sumnju bude troškovi PR agencije Madison Zinke Bardić, bivše savjetnice premijera Zorana Milanovića, a koja je naplatila od splitskih "Adventskih radosti" 160 tisuća kuna i to preko Turističke zajednica Grada Splita.  Taj iznos im je isplaćen bez obzira što su nositelji "Adventskih radosti", koji idu već treću godinu, bili Turistička zajednica Grada Splita te gradska turistička tvrtka Spalatum DMC, kojima je posao brinuti se za promidžbu Splita kao i za marketing i oglašavanje!?

No, krenimo redom.

Od kućica dobili više od milijun kuna

Grad Split stajao je iza ovogodišnje manifestacije "Advent u Splitu", koja je trajala od 1. prosinca prošle godine do 10. siječnja 2015. Kao organizatori su navedeni Turistička zajednica Grada Splita te specijalizirana turistička tvrtka u vlasništvu grada Splita Spalatum DMC, osnovana krajem 2013. godine.

Sajam je zapravo bio velika pozornica brojnih događanja, koncerata, folklornih nastupa i partyja, a najveća vrijednost bila je 38 kućica s ugostiteljskim i zabavnim sadržajem u središtu Splita.

U studenom prošle godine Turistička zajednica Grada Splita raspisala je tako natječaj za tih 38 kućica na Rivi: najjeftiniji najam jedne kućice iznosio je 15 tisuća, a najskuplji 38 tisuća kuna bez PDV-a. Tako je samo od kućica na rivi uprihodovano više od milijun kuna.

Iako je gradonačelnik Splita Ivo Baldasar zadovoljno trljao ruke dobrim poslom na kraju je zarada jedva dovoljna za plaće zaposlenika Spalatuma. Na izravan upit organizatorima i to Gradu Splitu, Turističkoj zajednici Grada Splita i tvrtki Spalatum koliko je točno financijska dobit od ovog projekta dobili smo zajednički odgovor u kojem stoji da je riječ o tek 26.847,08 kuna.

Gradska tvrtka napokon našla svrhu, pa "outsourcala"

"Najveća dobit navedenih manifestacija, a što je ujedno bio i osnovni cilj, je podizanje atraktivnosti Splita kao turističke destinacije u zimskom periodu, kao i omogućiti ugostiteljima širenje poslovnih aktivnosti izvan ljetne sezone", kažu iz tvrtke Spalatum DMC za Index potvrđujući da su bili nositelji aktivnosti oko organiziranja "Adventa u Splitu" zajedno s Turističkom zajednicom i Gradom Splitom.

No, podsjetimo tvrtka Spalatum osnovana je krajem 2013. godine uz vrlo glasno negodovanje oporbe u Gradskom vijeću. Naime, mnogi su se pitali što bi gradska tvrtka specijalizirana za turizam trebala raditi s obzirom da postoji Turistička zajednica te posebni gradskih odjeli.

Gradonačelnik Baldasar objašnjavao je kako je Spalatum nužan za poslove promidžbe da bi se dodatno osnažio turistički brend Splita, a toj gradskoj tvrtki dodatno je povjereno oglašavanje i marketing.

Isto tako, još ove jeseni vodile su se rasprave u Gradskom vijeću kako Spalatum "nema što raditi" da bi se kritike "ušutkale" s viješću da će Spalatum voditi izuzetno bitan program "Advent u Splitu".

160 tisuća kuna za "evente u Zagrebu"

Upravo stoga je čudno što su gradski oci kraj Spalatuma i Turističke zajednice odlučili dodatno platiti PR agenciju i to sa 160 tisuća kuna kako bi se promovirao događaj koji ide već treću godinu.

"Jedna od glavnih zadaća turističkih zajednica jest promocija turističkih proizvoda područja za koje su osnovane, te smo u skladu s navedenim proveli promidžbenu kampanju 'Adventa u Splitu'. Naše glavno ciljano tržište bili su domaći gosti, posebno gosti kontinentalne Hrvatske, kojima smo željeli pokazati posebnosti božićnog ugođaja u našem gradu. Upravo iz tog razloga Vijeće TZG Split odabralo PR agenciju Madison iz Zagreba, te smo zajedničkim angažmanom lansirali naš turistički proizvod, osnažili brand, približili se ciljanom segmentu te implementirali komunikacijsku strategiju", pokušali su nam objasniti iz Turističke zajednice Grada Splita.

Kažu nam da se od 26. listopada 2014. pa do kraja te godine provelo niz promotivnih aktivnosti. A to su, kako nam kažu, eventi u Zagrebu gdje je ostvareno "više od 3 000 kontakata" dok je "putem medija informaciju o manifestaciji Advent u Splitu dobilo je oko 3 milijuna osoba".

TEKST SE NASTAVLJA ISPOD OGLASA

Puljak: Jasno je sve kada znamo o kojoj je agenciji riječ

"Za navedenu suradnju izdvojena su sredstva u iznosu od 160.000 kuna" kažu nam iz TZ Grada Splita objašnjavajući toliko račun prema Madisonu. Tvrde da su zadovoljni jer je broj noćenja porastao za 25 posto u odnosu na prošlu godinu.

Gradska vijećnika Marijana Puljak iz inicijative "Za pametne ljude i pametan grad" komentirajući slučaj "Adventa" podsjeća kako su u svojim izjavama i diskusijama na gradskom vijeću već govorili o tome kako Grad nije trebao osnivati još jednu turističku agenciju u Splitu koja će krasti posao drugim agencijama koje već postoje na tržištu. To se upravo događa, smatra Puljak. 

"Najavljivalo se da će ova gradska agencija raditi na strategiji, brendiranju grada kao destinacije, a radi sve samo ne to. Skandalozan je podatak da su za Advent angažirali PR agenciju, a među svojim djelatnostima imaju marketing i oglašavanje, kao i Turistička zajednica čiji je to osnovni posao, no kad vidimo kako se ta agencija zove sasvim je jasno o čemu se ovdje radi", kaže Puljak na kraju za Index.

Gojo: Upozoravali smo na vrijeme

Splitski vijećnik iz redova HDZ-a Tomislav Gojo već je i prije upozoravao na čudne poslove Baldasara oko Adventa u Splitu. 

"Turistička zajednica je raspisala natječaj za zakup kućica za Božićni sajam, ali sav novac ide tvrtki Spalatum DMC, što znači da je gradonačelnik Gradu uzeo milijun kuna prihoda da bi imao za plaće svojih ljudi", rekao je Gojo. No s obzirom na mršavu zaradu čini se na kraju da Spalatum na kraju nije zaradio ni za plaće.

"Ne znam. Cijeli posao budi sumnju. Trebat će prikazati detaljni prikaz troškova kako bi znali što se tu točno radilo", kaže Gojo na kraju za Index.

Madison: Bardić nije sudjelovala, a radili smo sa Styrijom

 Iz tvrtke Madison kažu nam kako su zaista sudjelovali u projektu i to uz partnera.

"Agencija Madison je, u suradnji s medijskim partnerom Styria Grupom, tijekom studenog i prosinca prošle godine sudjelovala u promociji projekta "Advent u Splitu" u Zagrebu. Kolege iz Styria-e bili su zaduženi za organizaciju evenata te promociju na medijskim platformama, a Madison je pružio PR podršku", odgovorili su nam iz Madisona na upit što su zapravo odradili u kampanji za Advent u Splitu. Isto tako tvrde da Bardić nije sudjelovala u samom projektu.

Podsjetimo kako agencija Madison godinama već surađuje s SDP-om. Tako je otkriveno da Bardić kao savjetnica premijera nije volontirala već je SDP godinama plaćao Madison. Bardić je radila kao savjetnica premijera, a dobivala plaću u tvrtki.

Bardić je to i sama priznala potvrdivši da je Madison za njen posao savjetovanja mjesečno ispostavljao fakturu SDP-u.

Za to vrijeme klijenti Madisona, o čemu je Index opširno izvještavao, bili su česti poslovni partneri države.

Komentari
Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i Index.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.
Vezano
Vijesti  |  Tagovi
Najpopularnije
Danas  |  Jučer  |  Tjedan
Najnovije