54.90.237.148 US
 

Milanović: Croatia Airlines može preživjeti, a Podravkine dionice ne prodajemo

Piše: Media Servis
nedjelja, 28.4.2013. 21:25
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Foto: Goran Mehkek/Cropix

VLADA je ovoga tjedna donijela Strategiju upravljanja državnom imovinom, dokument u kojem stoji što država planira činiti sa svojom 31 milijardu eura vrijednom imovinom od koje imamo malo koristi. O tome što konkretno planiramo prodati, a što zadržati i kako se prema tome ponašati, Mila Moralić razgovarala je s premijerom Zoranom Milanovićem.

Gotovo 31 milijardu eura leži u hrvatskoj državnoj imovini. Ljubomorno smo to čuvali, kaže premijer Milanović, umjesto da smo stavili u funkciju sve što možemo. Sada hoćemo. Generalno govoreći, država će nastojati prodati udjele u tvrtkama u kojima ima do 25 posto, a strateške tvrtke i resursi neće u privatizaciju. O svemu ostalome se razgovara. Milanoviću smeta što se to naziva stavljanjem na bubanj.

"Mi uzimamo za Croatia osiguranje i Hrvatsku poštansku banku međunarodne savjetnike. To su vrlo strogi natječaji. Recimo, za Croatia osiguranje postoji interes. Nećemo to dati ispod cijene. Ne dolazi u obzir. I nećemo dati sve. Ali da svježeg kapitala treba - treba. Da država nema novca u proračunu - nema."

Jedna od najvažnijih kompanija je INA. Hrvatska ima 45 posto dionica. U ovom trenutku, kaže Milanović, o prodaji se ne razmišlja. Ruke su im vezane nepravomoćnom presudom u slučaju Sanader pa stvari možda kreću ispočetka.

"Postoji mogućnost da sud u drugom stupnju kaže da je ugovor ništav. I šta sad da mi radimo u međuvremenu. Slušamo prosvjede, ali neću nikada reći 'pitajte HDZ i njihovu ekipu'. Ne, nego ćemo razgovarati s drugom stranom. Ne volim reći s Mađarima jer to nije vrijeme bana Jelačića niti Zrinskih i Frankopana pa da vodimo nekakav rat. To je kompanija."

Što s Croatia Airlinesom? Dokapitalizacija, privatizacija ili?

TEKST SE NASTAVLJA ISPOD OGLASA

"Dokapitalizirati možemo kao vlasnici, međutim problem su subvencije. Zato će i jedan od ovih većih zrakoplova morati prozemljiti. Ali opet, kažem, Croatia može živjeti. nije u situaciji u kojoj se našao mađarski Malev. Njih više nema. Izgubili su zastavu."

U Podravci država ima 26 posto pa se postavlja pitanje što s tom koprivničkom kompanijom. Milanović kaže da ne namjeravaju prodati dionice. "Ne. Ali ako se Podravka želi širiti, a to ne može bez kapitala, morat će ići u inicijalnu javnu ponudu. Morat će izdati nove dionice. I u tom trenutku, neće država prodati nijednu svoju dionicu ali će njen udio pasti. Vjerojatno i na 20 posto jer će netko drugi ući".

HEP, Janaf i Plinacro su druga priča, objašanjava Milanović.

"Jer to je infrastruktura, to je nešto što je na hrvatskom terenu i to je naše. Uvijek će biti naše. I nikad neće biti ničije nego naše."A u tim poduzećima nikako na zelenu granu s upravama. Milanović bi volio dovesti strane stručnjake, ali svjestan je da to nije moguće.

"S ovakvim plaćama vam se neće javiti nitko. Dok je plaća 2 tisuće eura ne možete u kompaniju koja ima promet nekoliko milijardi eura dovesti nikoga...Naprosto nikoga. I onda morate gledati da ljudi koji rade taj posao budu odgovorni hrvatskoj javnosti. To je strateška firma."SDP i HNS još, tvrdi Milanović, nisu našli zamjenu za Zlatka Koračevića u HEP-u. Milanović vjeruje da će Vesna Pusić svoj dio koalicijskog sektora držati pod čvrstom kontrolom jer kako je slikovito objasnio...

"HEP nije Podravka. To je resurs strateški. Podravka ima dobre paštete ili jako dobre ili manje dobre ali mora vas motivirati da dođete u trgovinu izvadite novčanik i karticu i da to kupite. A HEP je svojevrstan monopolist i to će uvijek ostati.

Komentari
Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i Index.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.
Vezano
Vijesti  |  Tagovi
Najpopularnije
Danas  |  Jučer  |  Tjedan
Najnovije