54.162.232.51 US
 

Ministrica pravosuđa predložila mjere za učinkovitiji rad gruntovnica

Piše:
ponedjeljak, 9.8.2004. 14:34
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Ministrica pravosuđa Vesna ŠkareOžbolt potkraj prošloga mjeseca svim je općinskim sudovima poslala prijedlog žurnih mjera i aktivnosti za poboljšanje učinkovitosti zemljišnoknjižnih odjela, po kojima bi se zemljišnoknjižni izvatci izdavali svaki dan, a predmeti rješavali za najviše nekoliko dana.

Ministrica u pismu predsjednicima svih općinskih sudova upozorava da rad njihovih zemljišnoknjižnih odjela, unatoč poduzetim mjerama i potporama Ministarstva putem informatizacije i zapošljavanja, zadnjih godina nije dao očekivane rezultate. Napominje da se umjesto rješavanja starih predmeta i brzog rješavanja novozaprimljenih, zaostatci u zemljišnoknjižnim predmetima svaki dan gomilaju bez naznake njihova rješavanja u razumnim rokovima.

Prvom od predloženih mjera, koju bi sudovi trebali početi provoditi već sutra, predviđeno je da predsjednici sudova, rasporedom poslova za rad u pisarnici i na prijamu stranaka za izdavanje zemljišnoknjižnih izvadaka i drugih akata, odrede dostatan broj službenika čije iskustvo u radu u zemljišnoknjižnom odjelu obično nije dulje od pet godina. Novi predmeti, isti dan kad su zaprimljeni, bili bi "plombirani", dobili sudski broj koji bi stranka odmah doznala, te bi bili povjereni određenom odjelnom referentu.

Zemljišnoknjižne izvatke stranke bi dobivale isti dan kad ih i zatraže, stranke bi bile primane u tijeku cijeloga radnog vremena, bez prekida, a dnevna stanka u odjelu ne bi bila u vrijeme kad stranke najčešće dolaze. Za radnog vremena stalno bi se pratila i provodila ravnomjernost u opterećenosti svih onih koji primaju stranke, a zamjenicima državnih odvjetnika, odvjetnicima i ovlaštenim mjernicima ostavilo bi se posebno vrijeme za izravan uvid u zemljišne knjige.

Odjelni referenti s radnim iskustvom duljim od pet godina rasporedili bi se na rješavanje zemljišnoknjižnih predmeta, a nacrte rješenja i rješenja u zemljišnim knjigama provodili bi tako da rješenje za koji je nacrt izradio jedan referent provodi drugi referent. Prvi bi se u obradbu uzimali najstariji predmeti, a referenti bi uzimali najmanje 25 predmeta na tjedan te donosili najmanje 40 rješenja ako su prijedlozi rješenja napisani na tiskanicama, a zatim bi ih upisivali. Nove predmete referenti bi dobivali bi tek kad završe stare.

Referenti koji računalno prepisuju ručno vođene zemljišne knjige to bi radili i dalje, a na svakih pet takvih referenata odredio bi se jedan verifikator - referent s iskustvom duljim od pet godina. Hitne predmete rješavali bi svi referenti raspoređeni na rješavanju predmeta.

Sudovi bi Ministarstvu pravosuđa od 15. kolovoza podnosili tjedno i mjesečno izvješće o broju novozaprimljenih predmeta, izdanih izvadaka, ukupno riješenih predmeta u tom tjednu, odnosno mjesecu, te mjesečno izvješće o riješenim predmetima i izdanim izvatcima poimence za svakog referenta.

Uvelo bi se i praćenje dolaska i odlaska sudskih službenika na posao.

(Hina) pp/xtr yvkn

Komentari
Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i Index.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.
Vezano
Vijesti  |  Tagovi
  • Nema vezanih vijesti
Najpopularnije
Danas  |  Jučer  |  Tjedan
Najnovije