MOST: Trenutni broj zaposlenih u državnoj upravi dovoljan za upravljanje Kinom
Foto: MOST
IZ MOST-a je danas medijima odaslano priopćenje s konferencije za tisak koju su u Imotskom na temu "Državna uprava" održali Božo Petrov i Ivan Kovačić, a koje potpisuje tajništvo MOST-a.
Priopćenje u nastavku prenosimo u cijelosti.
"Poštovani predstavnici medija, današnjom konferencijom za medije željeli smo predstaviti nove ljude, nove nositelje nezavisnih listi koji se priključuju platformi MOST Neazvisnih lista. Željeli smo još jednom potvrditi kako je naša platforma ona u kojoj su svi jednaki. Danas su naši domaćini u ovom prekrasnom gradu, gradu Modrog i Crvenog jezera bili Ivica Kukavica, nositelj nezavisne liste „Imotski 4EU“ i Martin Lončar, nositelj nezavisne liste mladih „MI za IM“. Ivan Kukavica naglasio je kako je zanimljivost Imotskog upravo u tome što su nositelji oporbe isključivo nezavisne liste.
Osim toga, ponovio je kako je gospodarska situacija Imotskog katastrofalna, kako je infrastruktura na dnu, te kako mladi masovno iseljavaju jer jednostavno nemaju perspektive. Važeći zakon o lokalnoj upravi dozvolio je postojanje „lokalnog šerifa“ koji doslovno drži u šaci biračko tijelo i na taj način (pomoću proračuna koji mu država daje) „kupuje“ biračku volju.
Lončar: Iseljavanje kao posljedica nezaposlenosti
Martin Lončar naglasio je kroničnu nezaposlenost kao činjenicu i iseljavanje kao pogubnu posljedicu. Naročito ponižavajućom smatra činjenicu da je grad Imotski po nedavnom istraživanju GONG-a zauzeo sramotno 361. mjesto po otvorenosti svojim građanima. Smatra da zatvorenost institucija prema javnosti ne samo da nije pristojna, nego je i loša u smislu da povećava mogućnost donošenja loših odluka, bez javnosti kao suca a na koncu i kao poreznog obveznika koji sve to plaća. U odnosu na 2009. proračun grada Imotskog u 2014. bio je dvostruko manji, s prihodima od cca 34.000.000.00 kn, naglašava Lončar.
Čak 25% prihoda dolazi od donacija subjekata unutarnje države što proračun čini jako klimavim. Kad tome dodamo da čak 37% ili cca 12 milijuna kuna odlazi na plaće, a 8 milijuna na materijalne troškove zaposlenika, postaje jasno da je situacija nerazvojna i dugoročno neodrživa. Posebno tragično, kaže Lončar, je to što nezavidnih 0 kuna odlazi na subvencije za turizam i poljoprivredu odnosno poticaje za gospodarstvo.
Podršku MOST-u Nezavisnih lista na današnoj konferenciji za medije dali su i Maro Kristić, nositelj KLGB „Zajedno za grad“, Miro Bulj, Sinjski nezavisni vijećnik i nositelj nezavisne liste te Petar Maretić, nositelj nezavisne liste Dicmo.
Na idućoj konferenciji predstavljanje novih članova MOST-a
Osim predstavljanja ljudi koji su nam dali podršku i koji su naveli konkretnu problematiku svog grada, željeli smo započeti s predstavljanjem dijela našeg programa uz najavu kako će se na svakoj idućoj konferenciji za medije osim predstavljanja novih vijećnika, načelnika i gradonačelnika koji nam se priključuju, detaljno analizirati problematika naše države uz maksimalno opširno predstavljanje našeg prijedloga riješenja. Nećemo samo pričati što ne valja, to vam možemo obećati. Nuditi ćemo i konkretna rješenja.
Današnja konferencija za medije naglasak stavlja na problematiku neracionalne državne potrošnje. Želimo vam predstaviti jedan od paketa reformi koje planiramo provoditi ako nam birači pruže priliku. Ako vam je dosta silnih reformi koje su provodile dosadašnje stranke krajnje neuspješno, poslušajte nas što vam imamo za reći. Riječ reforma zvuči prilično jednostavno ali nije. A pogotovo nije jednostavno predložiti način na koji se to treba učiniti da bi nam se ukazalo svjetlo na kraju tunela. Mi ćemo vam danas, ovdje, pokušati približiti ono što smo zamislili, jedan mali dio onoga što smo zamislili i na čemu smo radili.
MOST-ov odgovor na problem
O čemu se radi? Dakle - u Hrvatskoj postoji više od 300.000 nezaposlenih. U Hrvatskoj svaki dan sve više raste broj onih građana koji jednostavno više ne mogu podmirivati svoje obveze. U Hrvatskoj je struktura kredita takva da je jasno da se preferira kreditiranje države, poduzeća, pojedinaca a da se jako teško kreditiraju proizvodnja i gosopodarstvo.
U prilog tome govori izvješće HNB-a od 31.12.2014.
- krediti državnim jedinicama - 42.879.092.000 kn
- krediti stanovništvu – 116.915.780.000 kn
- krediti gospodarstvu (trgovačkim društvima) – 88.244.131.000 kn
- ostali krediti (fin. institucijama i nerezidentima) – 9.364.562.000 kn
Omjer kredita gospodarstvu u odnosu na kredite potrošnje (država i pojedinici) je 1:1,81 što je, jasno – golemi problem.
Prijedlog MOST-a Nezavisnih lista je reforma najneophodnijih mjera koje treba poduzeti u Hrvatskoj da bi se negativan trend dugova, nezaposlenosti i besperspektivnosti promijenio.
Prijedlog našeg paketa reformi sastoji se od 4 glavne točke:
1. Optimizacija javne uprave u svim segmentima javnih servisa
2. Donošenje i implementacija novog socijalnog programa
3. Promjena monetarne politike
4. Promjena poslovnih uvjeta u zakonodavnom, poreznom i financijskom segmentu
Problematika prenapuhanog javnog sektora
Krenimo redom. Dakle, značajke moderne državne uprava trebale bi biti:
- učinkovitost (brzina u rješavanju predmeta)
- ekonomičnost
- organiziranost
Sadašnja državna uprava u RH ima sve suprotne značajke – učinkovitost se može mjeriti sa puževom „brzinom“, ekonomičnost je pojam koji izgleda u državnoj upravi nikada nisu čuli, a organiziranost je rezultat prvih dviju značajki.
Prema dostupnim podacima u tijelima državne uprave radi oko 63.000 zaposlenih (podatak iz 2012. godine)
Inače, do točnih podataka o stvarnom stanju u državnoj upravi teško se dolazi, ali iz dostupnih podataka može se vidjeti broj zaposlenih po ministarstvima.
Želimo skrenuti pažnju samo na nekoliko ministarstava:
- Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta - više od 405 radnika,
- Ministarstvo financija - 373 (bez porezne i carinske uprave),
- Ministarstvo gospodarstva, rada i poduzetništva - 381,
- Ministarstvo pravosuđa - 608 (bez kaznionica u kojima radi četiri tisuće ljudi)
U samo ova 4 ministarstva radi više od 1700 ljudi!
Uz to, u školstvu (bez visokog obrazovanja) radi 67.230, a u zdravstvu 60.170 ljudi.
Broj zaposlenih dovoljan za upravljanje Kinom
Usprkos broju zaposlenih koji je dovoljan za upravljanje npr. Kinom jedino što je konstantno u državnoj upravi je porast broja zaposlenih! PORAST, dobro ste čuli. Zanimljivo, do porasta broja zaposlenih dolazi usprkos tome što je „na snazi“ zabrana zapošljavanja.
Tako je krajem 2014 godine u Ministarstvima u RH bilo zaposleno 600 ljudi više nego kada je sadašnja vlast preuzela upravljanje državom.
Rekorderi u „zapošljavanju“, a u velikom broju slučajeva čitaj „uhljebljenju“, su:
- Ministarstvo socijalne skrbi - broj zaposlenih povećan za 58 % - zaposlilo novih 112 osoba (Milanka Opačić)
- Ministarstvo poduzetništva i obrta - broj zaposlenih povećan za 45 % - 32 nove osobe (Gordan Maras)
Nažalost slična situacija je i u drugim ministarstvima.
Međutim, to nije sve. Ovi dosada prikazani podaci ne uključuju državne agencije, zavode i fondove.
U agencijama, zavodima i fondovima radi oko 14.500 ljudi
Ako promatramo samo državne agencije ispada da se u državnim agencijama u RH kojih ima 44, godišnje troši više od 4.000.000.000 kn.
Ukupno u agencijama, zavodima i fondovima radi oko 14.500 ljudi.
Prema zadnjim dostupnim informacijama od 29.3.2015 godine Vladino Povjerenstvo za dubinsku analizu poslovanja ustanovilo je da RH ima ukupno:
- 187 agencija, zavoda, fondova i drugih javnih institucija
- 26.247 ljudi zaposleno je u analiziranim agencijama i insitucijama
- 10,34 milijarde kuna izdvojeno je za njih samo prošle godine!
Državne agencije su potrošile 303.500.000 kn na razne vanjske “stručnjake”, kao da nemaju sasvim dovoljna broj „unutarnjih stručnjaka“.
Zapošljavanje u javnom sektoru ne posustaje
Dakle, da bi apsurd bio veći sadašnja vlada odnosno njen ministar uprave je 4.ožujka 2015 godine donio odluku koja je objavljena u u NN br 31/15 od 18.3.2015. godine prema kojoj se u 2015. godini planira zaposliti novih 1040 osoba na poslovima državne uprave.
Za opisati tragikomičnost sadašnje situacije možda je nabolje citirati stavove samih sindikata koji ovako vide vladine odluke i postavke:
Apel iz hrvatskih bolnica: Dajte da zaposlimo liječnike, anesteziologe, radiologe...
Nemamo ih dovoljno. Odgovor iz državnog vrha: NE MOŽE.
Apel roditelja: Dajte da zaposlimo asistente u nastavi... Nemamo ih dovoljno.
Odgovor iz državnog vrha: NE MOŽE.
Apel iz političkih stranaka: Dajte da zaposlimo još svojih ljudi... Zadnja je godina mandata. Odgovor iz državnog vrha: NEMA PROBLEMA, NIJE BEG CICIJA.
Tako nam eto funkcionira jedan dobro uhodani zajednički fond i HDZ-ovih i SDP-ovih vlasti, a taj fond najbolje i opisuje njihov odnos prema novcima poreznih obveznika. I tijekom vladavina HDZ-a i tijekom vladavina SDP-a provodi se ista državna politika – DRP.
U posljednjoj godini mandata SDP-a ide se na štetu građana
U ovoj će se godini 1316 ljudi zaposliti u državnim službama, ministarstvima, uredima, upravama, zavodima... Sve to u posljednjoj godini mandata, u godini opće štednje i mača koji nam je Europska komisija položila na vrat. Priča o smanjivanju monstruozno velikog državnog aparata u tako maloj zemlji ostala je samo - priča.
A na ovih 1316 novih radnih mjesta u uredima, uredima, uredima, nova će vlast, ako to bude stara HDZ ili SDP vlast, dodati svojih 13.160, i tako u krug, dok tovar (čitaj gospodarstvo) ne krepa. A nije daleko taj dan.
I završimo ovu priču riječima Pjesnika:
A na ulici sa svake strane filijale, uredi,
Iz njih plaze birokrate
Jao, ljudi, pa ja se bojim...
Kad normalan čovjek pročita ove podatke ne može se ne zapitati: Pa ljudi moji, kamo nas vodi ova vlada? Jesu li stvarno samo nesposobni?
Poštovani predstavnici medija, najbitnije pitanje je - gdje je izlaz? Ima li rješenja?
Optimizacija troškova i maksimalna racionalizacija poslovnog procesa jedan je od temeljnih značajki koje primjenjuje Most i ljudi bliski Mostu.
To se jasno pokazalo kroz rezultate ostvarene u svim sredinama u kojima su ljudi bliski Mostu radili i organizirali rad gradskih i općinskih tijela kao što su: Metković,
Tompojevci, Gradec, Omiš i tako dalje.
Naravno da se modeli iz lokalnih sredina ne mogu jednostavno preslikati na državnu razinu ali ono što će Most u svojem radu primjenjivati moglo bi se ukratko opisati kao
Puna optimizacija državne uprave – svođenje na minimalnu potrebnu uz značajno povećanje brzine i učinkovitosti.
Na samom početku, najavili smo da nećemo samo analizirati što ne valja, već i ponuditi konkretna riješenja. Dakle, da bi se spomenuta optimizacija kvalitetno odradila potrebno je slijedeće:
- provođenje stručne analize procesa rada u državnoj upravi
- kreiranje standarda riješavanja pojedinih situacija i zahtjeva (postupovnik)
- potpuno restrukturiranje sustava državnih agencija
- dimenzioniranje svih javnih službi na principu poslova koje treba obaviti umjesto na principu radnih mjesta
- u radu državne uprave promijeniti zakone i propise na način da se rokovi riješavanja pojedinih predmeta jasno definiraju te da se u primjeni koristi princip – zahtejv stranke ujedno je i riješenje osim u slučaju da državna tijela u unaprijed definiranom roku po pojedinom predmetu (primjer 30 dana od dana zaprimanja zahtjeva), ne donesu prigovor/riješenje o potrebi usklađivanja dokumenata
- uvođenje sustava stimulacije i i destimulacije u državnoj upravi uz puni, strogi, neovisni dvostruki nadzor nad tim segmentom
- radno vrijeme svih službi državne uprave uskladiti da maksimalno budu na raspolaganju građanima. Pri tome paziti da rad uprave bude organiziran na način da građani nikada ne dođu na zatvorena vrata čak ni za vrijeme dnevnih odmora. Broj osoba u državnoj upravi je takav da se može organizirati odlazak na pauzu u različito vrijeme kako bi građani imali stalno dostupnu uslugu
- uvesti korištenje modernih komunikacijskih kanala prvenstveno e-mail komunikaciju i sms obavijesti građanima
- uvesti praksu rješavanja svega potrebnog na licu mjesta – državni biljezi dostupni za kupnju u svim uredima kod kojih se predaju dokumenti koji trabaju imati državne biljege
- uvesti registar osobnih podataka građana u kojem će sve službe moći provjeriti stanje pojedinih dokumenata i potvrda. Takav registar smanjio bi potrebu konstantnog izdavanja kojekakvih potvrda tipa Izvod iz matice rođenih i sl... Sve službe imale bi pristup registru i iz registre jednostavno ISPISALE potrebnu potvrdu (dokument)
- uvesti javni ažuran birački popis građana koje bi bio osnovica za biračke popise
- ovisno o potrebama i mogućnostima uvesti servis upravnih „anđela“ – složenije zahtjeve građani mogu predati na rješavanje upravnim anđelima koji zaprimaju zahtjev te rješavaju sve potrebno do izdavanja rješenja.
Građanin dobije samo gotovo rješenje.
A da bi sve ovo zaista bilo moguće, mislim da je to sada jasno mnogima, ako ne i svima u Hrvatskoj, potrebno je na sljedećim izborima promijeniti i politiku i ljude u paketu. Novu politiku i nove ljude u politici hrvatskoj će javnosti predstaviti Most nezavisnih lista, jer će nezavisne i odgovorne ljude povezati po cijeloj Hrvatskoj.
Na samom kraju, želimo vam zahvaliti na strpljenju. Na vremenu koje ste uložili u analizu ovoga što smo pripremili, a ovo je tek dio paketa reformi, tek jedan mali segment. Kao što smo najavili, na idućim konferencijama za medije planiramo nastaviti dalje. Dovršavamo program revitalizacije naše države, pomažu nam razni stručnjaci koje ćemo također imenom i prezimenom s vremenom predstaviti. Dan po dan, analiza po analiza i rješenje po rješenje. Za nas je to jedini put. Put stručnih, poštenih ljudi koji su svoje vlastite interese zakopali jako duboko i zaista srcem rade isključivo u svrhu općeg dobra.
MOST Neazvisnih lista
- Božo Petrov, gradonačelnik grada Metkovića
- Ivan Kovačić, gradonačelnik grada Omiša
- Ivica Kukavica, nositelj liste „Imotski 4 EU“
- Martin Lončar, nositelj liste „MI za Imotski“
- Ante Pranić, nositelj nezavisne liste mladih Vrgorac
U Imotskom, 04.05.2015.", zaključuje se u priopćenju.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati