MOSTAR: DRUŠTVO HRVATSKIH KNJIŽEVNIKA KRITIZIRA REFORMU ŠKOLSTVA
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Društvo hrvatskih književnika HercegBosne ocijenilo je u utorak kako se aktualnom reformom školstva u BiH krše temeljna prava roditelja i učenika da biraju školski program i jezik na kojem će pohađati nastavu.
Ta prava roditelja i učenika, kako je priopćilo Društvo hrvatskih književnika Herceg-Bosne, "tendenciozno i beskrupulozno se potiskuju kroz praksu tzv. administrativnog ujedinjenja škola a temeljni cilj je ukidanje hrvatskih nastavnih planova i programa".
Administrativno ujedinjavanje škola, koje su nedavno nakon oklijevanja prihvatili i hrvatski (HDZ-ovi) dužnosnici u tijelima vlasti Federacije BiH, znači da će dosadašnje mješovite (hrvatsko-bošnjačke) škole od ove školske godine imati jednog direktora, jedan školski odbor i jedan proračun. Takvo administrativno ujedinjavanje škola ostvaruje se na poticaj međunarodne zajednice, osobito Misije OESS-a u BiH.
Takvo ujedinjavanje škola u BiH, po objašnjenjima međunarodnih dužnosnika, ne ugrožava pravo na jezik. Reformom školstva, vele međunarodni dužnosnici, ne ukidaju se dosadašnji nacionalni nastavni planovi i programi, nego se želi uspostaviti minimalna zajednička jezgra nastavnog plana i programa koja bi bila obvezujuća za sve učenike u BiH bez obzira na naciju i vjeru.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
(Hina) pg br
Ta prava roditelja i učenika, kako je priopćilo Društvo hrvatskih književnika Herceg-Bosne, "tendenciozno i beskrupulozno se potiskuju kroz praksu tzv. administrativnog ujedinjenja škola a temeljni cilj je ukidanje hrvatskih nastavnih planova i programa".
Administrativno ujedinjavanje škola, koje su nedavno nakon oklijevanja prihvatili i hrvatski (HDZ-ovi) dužnosnici u tijelima vlasti Federacije BiH, znači da će dosadašnje mješovite (hrvatsko-bošnjačke) škole od ove školske godine imati jednog direktora, jedan školski odbor i jedan proračun. Takvo administrativno ujedinjavanje škola ostvaruje se na poticaj međunarodne zajednice, osobito Misije OESS-a u BiH.
Takvo ujedinjavanje škola u BiH, po objašnjenjima međunarodnih dužnosnika, ne ugrožava pravo na jezik. Reformom školstva, vele međunarodni dužnosnici, ne ukidaju se dosadašnji nacionalni nastavni planovi i programi, nego se želi uspostaviti minimalna zajednička jezgra nastavnog plana i programa koja bi bila obvezujuća za sve učenike u BiH bez obzira na naciju i vjeru.
(Hina) pg br
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Pročitajte još
Učitavanje komentara