NASA testirala novo gorivo za rakete
Tekst se nastavlja ispod oglasa
NASA je uspješno testirala alternativno gorivo za rakete koje bi moglo povećati operativnu učinkovitost i smanjiti troškove za trenutačno potrebna kruta goriva.
Gorivo koje se temelji na parafinu moglo bi se iskorištavati u raketama za svemirske letjelice, ističe se u priopćenju NASA-e.
Dvogodišnja suradnja između sveučilišta Stanford i NASA-ina istraživačkog centra Ames u Moffet Fieldu u Kaliforniji dovela je do razvoja netoksičnog goriva koje se izgrađuje od supstance inače korištene u običnim svijećama.
Nusproizvodi novog goriva su ugljični dioksid i voda, za razliku od uobičajenog raketnog goriva koje proizvodi aluminijev oksid i kisele plinove poput klorovodika.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
´Veliki su troškovi i proizvodnji, rukovanju i transportu tradicionalnim gorivima, ali novo gorivo utemeljeno na parafinu je jeftinije, netoksično i bezopasno´, rekao je Greg Zilliac iz Amesa.
´S obzirom da je gorivo stabilno i nije loše za okoliš hibridne rakete mogu biti punjene njime u mjestu lansiranja, a ne u tvornicama i tako se može uštedjeti´, dodao je.
Hibridne rakete koriste tekuća sredstva za oksidaciju koje prelazi u plinovito stanje prije nego je ubrizgano u komoru za izgaranje gdje se nalazi kruto gorivo. Prilikom paljenja plamen se razvija iznad površine goriva i pretvara ga u plin podržavajući tako izgaranje. Kako trenutačna hibridna goriva, za razliku od parafinskih, ne mogu podržavati visoku razinu izgaranja, mogu se koristiti samo u ograničenim primjenama i nisu komercijalno isplative za primjenu u svemiru.
Gorivo koje se temelji na parafinu moglo bi se iskorištavati u raketama za svemirske letjelice, ističe se u priopćenju NASA-e.
Dvogodišnja suradnja između sveučilišta Stanford i NASA-ina istraživačkog centra Ames u Moffet Fieldu u Kaliforniji dovela je do razvoja netoksičnog goriva koje se izgrađuje od supstance inače korištene u običnim svijećama.
Nusproizvodi novog goriva su ugljični dioksid i voda, za razliku od uobičajenog raketnog goriva koje proizvodi aluminijev oksid i kisele plinove poput klorovodika.
´S obzirom da je gorivo stabilno i nije loše za okoliš hibridne rakete mogu biti punjene njime u mjestu lansiranja, a ne u tvornicama i tako se može uštedjeti´, dodao je.
Hibridne rakete koriste tekuća sredstva za oksidaciju koje prelazi u plinovito stanje prije nego je ubrizgano u komoru za izgaranje gdje se nalazi kruto gorivo. Prilikom paljenja plamen se razvija iznad površine goriva i pretvara ga u plin podržavajući tako izgaranje. Kako trenutačna hibridna goriva, za razliku od parafinskih, ne mogu podržavati visoku razinu izgaranja, mogu se koristiti samo u ograničenim primjenama i nisu komercijalno isplative za primjenu u svemiru.
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
Učitavanje komentara
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati