Ne nasjedajte na jeftine podvale "Daj pet kuna više"
LJETO hrvatskim turističkim djelatnicima ostavlja itekakav prostor za dodatnu zaradu, pogotovo ako se ispred njih stvori Nijemac ili Talijan, koji ima dovoljno novca i premalo vremena za natezanje i provjeravanje tarifa u koje ih upućuje ljubazni barba u poslovnici, primjerice, Jadrolinije.
No, zato su tu Hrvati da prije sezone testiraju ljubaznost turističkih djelatnika i obratno - da ovi potonji procjene razinu naivnosti turista u 2008. Na forumu portala Novalja.com osvanula je zanimljiva, a opet tako tipična pričica za Hrvatsku.
Dvojica prijatelja ulaze u poslovnicu Jadrolinije u Novalji. Jedan od njih kupuje kartu do Rijeke i plaća je 40,00 kuna. Njegov kolega putuje samo do Raba, međutim djelatnik Jadrolinije mu govori kako nema više karata za Rab, nego da ih ima samo do Rijeke pa traži od kupca da mu plati 40,00 kuna, "jer ionako je karta subvencionirana". Dvojica prijatelja pomisle najprije kako se radi o nekakvoj šali, ali ozbiljan pogled djelatnika Jadrolinije pokazuje im da je ovaj smrtno ozbiljan u namjeri da im naplati pet kuna više.
Kako dvojac nije htio odustati, jer "radi se samo o pet kuna, ali zašto platiti pet kuna više", čuvar karata je posustao, mrtav-hladan je izvadio novi snop karata te ispisao na njih relaciju Novalja-Rab i naplatio 35,00 kuna.
"Onda smo malo zavrtjeli film unazad i sjetili se ogromnih gužvi po ljeti za karte za katamaran. Ako je čovjek pokušao nas opljačkati za 5,00 kuna van sezone, možemo samo zamisliti koliko naivnih mladih ljudi bude na isti način opljačkano usred sezone, kad 5,00 kuna ne čini neku razliku i svima je bitno dobiti karte i sjesti u katamaran", piše jedan od prijatelja koji je svjedočio pokušaju pljačke.
"Putnik je bio u pravu i dobro je inzistirati na pravoj karti"
"Putnik je bio u pravu i dobro je da su inzistirali na pravoj karti", kaže nam Vojko Staničić iz Jadrolinije na upit o postupku djelatnika prijevoznika. Staničić kaže kako službenik nije trebao tako postupiti, ali odbacuje mogućnost da je na taj način pokušao zaraditi. Novac, kaže uz osmijeh, ionako ne bi išao njemu u džep nego na račun Jadrolinije, s obzirom da djelatnik za svaku naplatu mora izdati kartu.
Razlog zašto je njihov djelatnik tako postupio nalazi i u tome da im se putnici, kaže, nerijetko pokušavaju "švercati". "Tako recimo, netko traži kartu do Raba pa produži do Rijeke. Ali to svejedno nije opravdanje, jer nije na našem agentu da na taj način procjenjuje ljude. To je bezobrazno i uvredljivo. Na katamaranu postoje službenici koji kontroliraju putnike i koji vode računa da se iskrcaju u mjesto do kojega su platili kartu", kaže Staničić te dodaje kako se ovakvi slučajevi u Jadroliniji redovito sankcioniraju pa će tako, obećava, biti i ovaj put.
K.C.
Foto: Ilustracija, novalja.com
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati