54.144.60.73 US

NEKI SU GENETSKI PREDISPONIRANI ZA PUŠENJE

srijeda, 18.2.2004. 21:25

Ako se lako razljutite, možda vam je mozak posebno sklon nikotinu, tvrde znanstvenici.

Modernim metodama skeniranja istraživači su dokazali da nikotin izaziva veliku aktivnost u nekim dijelovima mozga, ali samo u ljudi koji su skloni ljutnji i agresiji, ali ne i u veselih i opuštenih.

Istraživači su to otkrili kad su proučavali ljude koji nose nikotinski flaster. Neobično je što nikotin nije uznemirio samo mozak agresivnih pušača, nego i nepušača i to u vrlo niskim dozama.

To je prvi biološki dokaz da će osobe s određenim crtama ličnosti puno vjerojatnije postati ovisnici o pušenju ako ikad budu eksperimentirale s cigaretom.

To bi moglo objasniti i zašto neke osobe puno lakše prestanu pušiti od drugih, kaže voditelj studije, psihijatar Steven Potkin s kalifornijskoga sveučilišta Irvine.

Prema njegovim riječima, neki ljudi kao da su rođeni da puše.

Drugi znanstvenici nisu toliko skloni tom objašnjenju i kažu da se još ne zna koliko je osobnosti genetski uvjetovano, a koliko je određeno okolinom u djetinjstvu. I navika pušenja može znatno ovisiti o tome je li osoba odrasla okružena pušačima te o socijalnim i kulturnim uvjetima pod kojima nastoji prestati pušiti.

Ipak, "tražimo razne razloge koji ljude čine kandidatima za pušenje, a ovo je možda jedan od njih", kaže William Corrigall iz Nacionalnoga instituta za zloupotrebu droga.

(Hina) xvm ydgk