54.160.245.121 US
 

Newsweek pooštrava politiku korištenja neimenovanih izvora

Piše:
ponedjeljak, 23.5.2005. 19:18
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

AMERIČKI tjednik Newsweek odlučio je pojačati kriterije za upotrebu neimenovanih izvora nakon skandala s člankom o navodnom oskvrnuću Kurana u Guantanamo Bayju koji je povučen nakon što je potaknuo nasilne prosvjede u nekoliko muslimanskih zemalja.

"Od sada će samo urednik i izvršni urednik ili drugi najviši urednici koje oni odrede imati ovlasti odobriti uporabu neimenovanog izvora", rekao je Richard Smith, predsjednik i glavni urednik Newsweeka u pismu čitateljima u novom broju tjednika.

Kazao je da će tjednik uložiti dodatne napore da dobije i drugi izvor ili na drugi način potvrdi navode u svojim člancima. Bude li interes javnosti tražio uporabu jednog jedinog tajnog izvora Newsweek će nastojati osigurati predmetu članka mogućnost da prije objavljivanja potvrdi, zaniječe ili ispravi izvješće, rekao je Smith.

"Prešutna potvrda, bilo čija, bez obzira kako visoko pozicioniran bio ili po svemu sudeći dobro obaviješten, neće moći biti drugi izvor", rekao je Smith.

Newsweek je prošlog tjedna povukao svoj članak objavljen 9. svibnja rekavši da ne može potkrijepiti navode da su stražari u zatvoru Gunatanamo Bay na Kubi bacili u zahod najmanje jednu muslimansku svetu knjigu Kuran kako bi naveli zatvorenike da progovore.

Tjednik je objavio da njegov izvor, neimenovani dužnosnik Pentagona, više nije siguran da je tu informaciju vidio u izvješću interne vojne istrage.

Članak je potaknuo nemire u Afganistanu u kojima je poginulo najmanje 16 ljudi kao i prosvjede u nizu muslimanskih zemalja.

Smith je u pismu rekao kako je sada jasno da Newsweek nije znao dovoljno ili učinio dovoljno prije objavljivanja navedenog članka.

U poboljšavanju postupaka za prikupljanje vijesti ime i dužnost neimenovanog izvora će znati i najviši urednik, a tjednik će nastojati objasniti čitateljima narav pristupa tajnog izvora informacijama i razloge traženja da ga se ne imenuje, kaže Smith. "Tajanstvena fraza izvori su rekli nikad više neće biti navedena kao jedini izvor za članak u Newsweeku", rekao je Smith.

On je ipak rekao da nije vidio ništa što bi ukazalo da su novinari djelovali neetično ili neprofesionalno. Novinar Michael Isikoff se oslonio na pouzdan vladin izvor, a potom je svoj članak ponudio visokom dužnosniku ministarstva obrane koji je izmijenio navode u jednom dijelu priče, ali nije ništa rekao o optužbi za oskvrnuće Kurana. "Pogrešno smo shvatili dužnosnikovu šutnju kao potvrdu", priznao je Smith.

Izmjena politike prema izvorima u Newsweeku dolazi u vrijeme kada i drugi američki mediji pooštravaju kriterije za neimenovane izvore nakon slučajeva u kojima su se članci temeljeni na njima kasnije pokazali netočnima ili neistinitima. Potezi Newsweeka su suglasni s mjerama koje su već usvojili drugi mediji uključujući listove The New York Times i USA Today te televiziju CBS News nakon njihovih vlastitih novinarskih skandala.
Komentari
Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i Index.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.
Vezano
Vijesti  |  Tagovi
Najpopularnije
Danas  |  Jučer  |  Tjedan
Najnovije