54.162.250.227 US
 

Objavljeni transkripti posljednjih sekundi razgovora pilota i kopilota brazilskog Airbusa

Piše:
srijeda, 1.8.2007. 21:52
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

U BRAZILU su danas objavljeni transkripti razgovora pilota i kopilota Airbusa 320 brazilske kompanije TAM koji se prije dva tjedna srušio u Sao Paolu pri čemu je poginulo najmanje 200 ljudi.

Sudeći prema transkriptima, pilot u jednom trenutku svome kolegi viče da uspori, na što kopilot višestruko odgovara da "ne može".

Sadržaj transkripta pročitan je pred članovima parlamentarnog tijela zaduženog za istragu najteže zrakoplovne nesreće u novijoj povijesti Brazila.

Zrakoplov Airbus A-320 zračne kompanije TAM 18. srpnja je prilikom slijetanja na mokru pistu aerodroma Congonhas u Sao Paolu, sletio s piste te je probio betonsku ogradu i zabio se u benzinsku crpku i zgradu u kojoj je bilo predstavništvo TAM-a.

Sadržaj posljednjih trenutaka razgovora ukazuje da se zrakoplov prilikom slijetanja nije ponašao sukladno komandama pilota i kopilota koji su njime upravljali. Tako u jednom trenu pilot kaže "spojleri - ništa", misleći pri tom na zračne aerodinamičke kočnice na krilima aviona.

Nekoliko trenutka kasnije na snimci se čuje: "uspori, uspori, uspori!", nakon čega odmah slijedi odgovor "ne mogu, ne mogu!"

TEKST SE NASTAVLJA ISPOD OGLASA

Iduće sekunde snimke otkrivaju pravu dramu koja se odvijala neposredno pred udar u zgradu.

"Skreni, skreni, skreni! O ne!" - posljednje su riječi nakon kojih se na snimci čuju vriskovi i zvuk eksplozije.

Tijekom proteklih dana puno se nagađalo o uzrocima nesreće brazilskog Airbusa. Avion je letio s vlažne piste koja je već bila proglašena prekratkom za slijetanje određenih tipova aviona, te je čak sudskom odlukom jedno vrijeme bila zatvorena za uporabu.

Nekoliko dana nakon nesreće iz TAM-a je priopćeno kako su uređaji za stvaranje uzvratnog uzgona na motorima zrakoplova bili deaktivirani tijekom posljednjeg tehničkog pregleda letjelice. Ti uređaji mogu pomoći pri kočenju aviona na slijetanju, međutim u TAM-u inzistiraju kako je deaktiviranje provedeno u skladu s pravilnom procedurom eksploatacije aviona.

Čini se kako transkripti razgovora otkrivaju da su piloti bili svjesni da su uređaji za stvaranje uzvratnog uzgona deaktivirani, ali unatoč tome nisu se odlučili za proceduru koja bi im omogućila uspješno slijetanje na pistu.

I.K.
Foto: AFP

Komentari
Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i Index.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.
Vezano
Vijesti  |  Tagovi
Najpopularnije
Danas  |  Jučer  |  Tjedan
Najnovije