54.204.234.61 US
 

Od 8. rujna stupa na snagu Zakon o zaštiti potrošača

Piše:
subota, 6.9.2003. 08:09
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

ZAKON o zaštiti potrošača, koji utvrđuje prava potrošača i propisuje određene obveze trgovcima, stupa na snagu 8. rujna.

Zakon od trgovca traži da jasno, vidljivo i čitljivo istakne iznos utvrđene maloprodajne cijene proizvoda te označi da je cijena u kunama.

Maloprodajnu cijenu trgovac mora istaknuti na tri mjesta - na samom proizvodu ili ambalaži, na prodajnom mjestu proizvoda i na proizvodu u izlogu.

Kod proizvoda koji se prodaju u rasutom stanju, cijena se mora istaknuti samo za jedinicu mjere na prodajnom mjestu proizvoda.

Kod prethodno zapakiranih proizvoda u veća potrošačka pakiranja, ako su mjera pakiranja i jedinica mjere proizvoda različiti, trgovac treba, uz maloprodajnu cijenu, istaknuti i cijenu za jedinicu mjere tog proizvoda.

Trgovac je uz cijenu usluge dužan istaknuti i cijenu rezervnih dijelova koji se prodaju s uslugom.

Zakon trgovcima zabranjuje da potrošačima naplaćuju vrećice i torbe koje imaju logotip, odnosno naziv proizvođača ili trgovca, jer se takva ambalaža smatra promidžbenim sredstvom.

Na zahtjev potrošača trgovac mora zadržati ambalažu prodanog proizvoda.

Zakon propisuje da ambalaža mora biti neškodljiva za zdravlje, prilagođena obliku i masi proizvoda te ne smije dovoditi potrošača u zabludu zbog mase i veličine proizvoda.

Za prodani proizvod ili pruženu uslugu potrošaču trgovac mora izdati točan, jasno i čitko ispisan račun i omogućiti mu provjeru ispravnosti zaračunatog iznosa.

Zakon trgovcima ne dopušta dodatno naplaćivanje izdavanja računa i očitanja mjernih uređaja.

Ako trgovac pojedinim skupinama potrošača odobrava posebne uvjete prodaje (primjerice umirovljenicima), ti uvjeti trebaju biti jasno i vidljivo objavljeni u prodajnom prostoru.

Ako trgovac prodaje proizvod s greškom ili kojemu istječe rok upotrebe, mora ga fizički izdvojiti od ostalih proizvoda te jasno istaknuti da je riječ o prodaji proizvoda s greškom ili nedostatkom.

Proizvod na rasprodaji također mora biti jasno označen cijenom prije i cijenom nakon sniženja. Trgovac mora unaprijed odrediti trajanje rasprodaje. Maloprodajna cijena proizvoda na rasprodaji mora biti napisana na proizvodu, na prodajnom mjestu i na izlogu.

Zakon zabranjuje ostavljanje oglasnih poruka i materijala na kućnim vratima i ulaznim vratima stana potrošača, te u poštanskim sandučićima ako je takva zabrana na njima jasno napisana.

Trgovci koji pružaju usluge popravaka i održavanja proizvoda, čija je vrijednost veća od 500 kuna, moraju potrošaču obvezno ispostaviti predračun i radni nalog s opisom radova te upotrijebljenog materijala i dijelova za popravak.

Deklaracija je obvezna za svaki proizvod.

Trgovac mora javno objaviti uvjete pružanja javnih usluga (struja, plin, grijanje) i potrošače unaprijed upoznati sa svim uvjetima korištenja tih usluga.

Javne usluge koje se naplaćuju periodično moraju se obračunati prema potrošnji primjenom tarifnog sustava prema posebnim propisima.

Trgovac potrošaču na njegov zahtjev mora omogućiti besplatno zaprječavanje određene vrste odlaznih poziva (telefonskih) odnosno pozive na određene vrste brojeva.

Stupanjem na snagu Zakona o zaštiti potrošača prestaju vrijediti neke odredbe iz Zakona o trgovini i Zakona o normizaciji kojima se, uz još neke zakone, do sada uređivala zaštita potrošača.

(Hina) bma sšh

Komentari
Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i Index.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.
Vezano
Vijesti  |  Tagovi
  • Nema vezanih vijesti
Najpopularnije
Danas  |  Jučer  |  Tjedan
Najnovije