54.158.109.89 US
 

OPERNE KUĆE I SIMFONIJSKI ORKESTRI U FINANCIJSKIM TEŠKOĆAMA

Piše:
nedjelja, 8.12.2002. 10:36
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Tenoru Placidu Domingu, koji inače uvijek dupkom napuni Metropolitan operu, to nije uspjelo ove jeseni. L

Operne kuće u Chicagu i San Franciscu odustale su od planova za dvije nove opere u sljedećoj sezoni, a 123 godine stari simfonijski orkestar u San Joseu objavio je prošlog mjeseca stečaj.

Oslabljeno gospodarstvo uzrokuje financijske poteškoće mnogih američkih opernih kuća i orkestara, što se ogleda u lošijoj i sporijoj prodaji ulaznica, padu broja pretplata i sponzora te potkresanim programima.

´Zaista se radi o gospodarstvu´, kaže Jack McAuliffe, potpredsjednik američke udruge simfonijskih orkestara, njujorške neprofitne udruge koja zastupa većinu od američkih 1800 orkestara.

Glasnogovornik Metropolitana Francois Giuliani se slaže: ´Prodaja karata je usporena - vjerojatno zbog gospodarske situacije i njezinog utjecaja na turizam´.

Carnegie Hall se približava broju posjetitelja od prošle godine, ali gledatelji duže čekaju s kupnjom karata.

Opera u Houstonu, gdje poznata sopranistica Renee Fleming pjeva u Verdijevoj ´Traviati´ otpustila je 14 službenika i smanjila broj predstava. Opera u San Franciscu već je zadužena sa 7,7 milijuna dolara pa je otkazala dvije skupe planirane produkcije.

Opera u Chicagu, koja broji 14 uzastopnih rasprodanih sezona, ove godine ima prosječnu popunjenost od 94 posto. Zbog priprema za 50. jubilarnu sezonu 2004./05. morala je u sljedećoj godini odustati od novih produkcija Berliozove opere ´Benvenuto Cellini´ i Montemezzijeve ´L´Amore di Tre Re´, koje su zamijenjene standardnim, jeftinijim i popularnijim djelima.

Teškoće su počele u sezoni 2001./02., kad su mnogi veliki orkestri objavili gubitke, uglavnom zbog teškoća u prikupljanju sredstava iz privatnih i državnih izvora. Donatori su pod pritiskom kretanja na burzi, a zaklade su također vezane uz tržište. Operne kuće su se našle u svakodnevnoj borbi za prodaju ulaznica i ne postižu planiranu prodaju pretplata, tvrdi Marc Scorca, predsjednik washingtonske udruge 117 opernih kuća ´Opera America´.

Iako se posjećenost klasičnih koncerata i opera smanjila poslije terorističkih napada 11. rujna, snaga glazbe pomogla je u olakšavanju posljedica napada. Publika je pohrlila na koncerte poput rujanske premijere ´On the Transmigration of Souls´ Johna Adamsa u izvedbi Njujorške filharmonije - sjećanje na žrtve, preživjele i heroje terorističkih napada.

S druge strane, alternativna glazbena scena pokušava unijeti dašak svježine. U New Yorku, 30 svjetski poznatih pijanista ove sezone svira u malim prostorima, kao što je sinagoga na Lower East Side.

Seriju koncerata pod nazivom ´Rock Hotel PianoFest´ pokrenuo je Chris Williamson, poznat po organizaciji koncerata pop izvođača kao što su Metallica, Guns ´N´ Roses i Madonna. Karte se prodaju po 10 dolara, a koncerti su često rasprodani.

Komentari
Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i Index.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.
Vezano
Vijesti  |  Tagovi
  • Nema vezanih vijesti
Najpopularnije
Danas  |  Jučer  |  Tjedan
Najnovije