Osječko Sveučilište uvodi sustav za kvalitetnije obrazovanja
Tekst se nastavlja ispod oglasa
OSJEČKO Sveučilište "Josipa Jurja Strossmayera" započelo je s uspostavom sustava za unaprjeđivanje kvalitete obrazovanja.
Taj sustav kroz stvaranje motivirajućeg radnog okruženja te kvalitetnijih studija, otvorenih za međusveučilišnu i interdisciplinarnu suradnju, ima za cilj podizanje razine akademskog obrazovanja na toj visokoškoslkoj ustanovi.
Voditeljica projekta Sanja Lončar-Vicković, s osječkog Građevinskog fakulteta, ističe kako će priprema i postupno uvođenje novoga sustava trajati prvih 10 mjeseci ove godine, a njegova trajna primjena predviđena je početkom 2006/2007. akademske godine.
Sveučilište je još 2004. provelo anketu među studentima završnih godina, u kojoj su se uočile prednosti i nedostatci studijskih programa pojedinih fakulteta, a prva preporuka toga istraživanja bila je uspostava sustava redovitog praćenja i poboljšanja kvalitete studiranja.
Provedba ovoga projekta ne znači da su se studenti do sada loše obrazovali, nego da su dobre strane obrazovnog procesa ovisile o pojedincima, a nije postojao jedinstveni sustav gdje bi se takve stvari mogle prepoznati a eventualne loše strane ispraviti, napominje Lončar-Vicković.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Kao postavke novoga sustava navodi definiranje indikatora kvalitete obrazovnog procesa, od načina rada nastavnika, postotka prolaznosti na nekim ispitima, duljine studiranja te postotka studenata koji završavaju studij, u odnosu na broj onih koji su studij započeli.
Neke od postavki sustava su definiranje postupaka i standarda koji reguliraju unaprijeđenje kvalitete, kao svojevrsni pravilnik o kvaliteti, stalna interna i eksterna evaluacija sustava te punopravno uključivanje sudionika nastavnog procesa, prije svega studenata i nastavnika, u definiranje i ocjenjivanje sustava, kaže Lončar-Vicković.
Dodaje kako je u tijeku analiza postojećeg stanja, odnosno onih indikatora kvalitete koji su se i do sada pratili, a koji, uz ostalo, pokazuju da studenti nisu bili zadovoljni komunikacijom s nastavnicima te informacijama koje su dobivali o studiju, svojim pravima i obvezama.
Rektorica Sveučilišta dr. Gordana Kralik ističe kako su, kao dio projekta, na svim fakultetima osnovana Povjerenstva za praćenje i osiguranje kvalitete visokog obrazovanja, a na razini Sveučilišta utemeljen je Odbor za unaprijeđenje i osiguranje kvalitete.
Projekt uvođenja sustava unaprjeđivanja kvalitete obrazovanja potaknuli novi postulati akademske naobrazbe, koje postavlja Bolonjski proces, a temeljem kojih ovo Sveučilište treba postati dio europskog visokoškolskog i znanstveno-istraživačkog prostora, napominje Kralik dodavši kako projekt financijski podupire Nacionalna zaklada za znanost, visoko školstvo i tehnologijski razvoj.
Taj sustav kroz stvaranje motivirajućeg radnog okruženja te kvalitetnijih studija, otvorenih za međusveučilišnu i interdisciplinarnu suradnju, ima za cilj podizanje razine akademskog obrazovanja na toj visokoškoslkoj ustanovi.
Voditeljica projekta Sanja Lončar-Vicković, s osječkog Građevinskog fakulteta, ističe kako će priprema i postupno uvođenje novoga sustava trajati prvih 10 mjeseci ove godine, a njegova trajna primjena predviđena je početkom 2006/2007. akademske godine.
Sveučilište je još 2004. provelo anketu među studentima završnih godina, u kojoj su se uočile prednosti i nedostatci studijskih programa pojedinih fakulteta, a prva preporuka toga istraživanja bila je uspostava sustava redovitog praćenja i poboljšanja kvalitete studiranja.
Provedba ovoga projekta ne znači da su se studenti do sada loše obrazovali, nego da su dobre strane obrazovnog procesa ovisile o pojedincima, a nije postojao jedinstveni sustav gdje bi se takve stvari mogle prepoznati a eventualne loše strane ispraviti, napominje Lončar-Vicković.
Neke od postavki sustava su definiranje postupaka i standarda koji reguliraju unaprijeđenje kvalitete, kao svojevrsni pravilnik o kvaliteti, stalna interna i eksterna evaluacija sustava te punopravno uključivanje sudionika nastavnog procesa, prije svega studenata i nastavnika, u definiranje i ocjenjivanje sustava, kaže Lončar-Vicković.
Dodaje kako je u tijeku analiza postojećeg stanja, odnosno onih indikatora kvalitete koji su se i do sada pratili, a koji, uz ostalo, pokazuju da studenti nisu bili zadovoljni komunikacijom s nastavnicima te informacijama koje su dobivali o studiju, svojim pravima i obvezama.
Rektorica Sveučilišta dr. Gordana Kralik ističe kako su, kao dio projekta, na svim fakultetima osnovana Povjerenstva za praćenje i osiguranje kvalitete visokog obrazovanja, a na razini Sveučilišta utemeljen je Odbor za unaprijeđenje i osiguranje kvalitete.
Projekt uvođenja sustava unaprjeđivanja kvalitete obrazovanja potaknuli novi postulati akademske naobrazbe, koje postavlja Bolonjski proces, a temeljem kojih ovo Sveučilište treba postati dio europskog visokoškolskog i znanstveno-istraživačkog prostora, napominje Kralik dodavši kako projekt financijski podupire Nacionalna zaklada za znanost, visoko školstvo i tehnologijski razvoj.
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
Učitavanje komentara
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati