Ostojić: Blizu smo cilju od dva milijuna gostiju iz Njemačke
Foto: Tomislav Kristo/Cropix
U MUENCHENU se održava vrlo važan turistički sajam, a prvi podaci o bookingu pokazuju da možemo biti jako zadovoljni. S bavarskog tržišta očekuju se otprilike isti rezultati kao prošle godine, kada smo ostvarili skok od 50 posto. Cilj Hrvatske je godišnje imati dva milijuna njemačkih gostiju.
Turistički sajam F.re.e. u Munchenu najvažniji je njemački turistički sajam i prvi pokazatelj preliminarnih trendova za nadolazeću sezonu. Posjeti ga oko 120.000 ljudi, a veliki broj njih zadrži se na štandu Hrvatske turističke zajednice. Pogotovo ako ih tamo čekaju sportske legende poput Ivice i Janice Kostelić. "Svi su doslovno pohrlili na štand, htjeli su se slikati, dobiti autogram od Ivice i Janice. Mi smo time htjeli pokazati što Hrvatska sve ima, sve različitosti u našoj ponudi i osnažiti naš nastup na ovom, nama vrlo važnom tržištu", rekla nam je direktorica HTZ-a Meri Matešić.
Jednako veliku pozornost, dodaje, izazvala je danas prezentacija hrvatskih vina koju je održao jedan njemački novinar. Sve to govori i o promjeni trenda promocije hrvatskog turizma koja već donosi prve rezultate. S bavarskog tržišta, najbogatije i nama najbliže njemačke pokrajine prošle je godine u Hrvatsku došlo više od 600 tisuća gostiju, jedna trećina ukupnog broja turista iz Njemačke.
Zadovoljan prvim rezultatima, ministar turizma Veljko Ostojić kazao je Media servisu da je cilj imati dva milijuna gostiju iz Njemačke godišnje. "Mi smo blizu te brojke i nadamo se da će ove, ako ne ove onda iduće godine, ta brojka doseći dva milijuna dolazaka". Naši potencijali rasta su u pred i post sezoni, objašnjava Ostojić. "Mi i s razvojem biciklizma i s razvojem i izgradnjom golf terena i s fokusiranjem na gourmet turizam želimo napraviti taj nužno potreban pomak", naglašava Ostojić.
"Svi koji se turizmom bave i od njega žive, moraju u svojim glavama odlučiti koliko im traje sezona"
Vlasnik Riva ID toursa Selimir Ognjenović koji već 30 godina vodi ovu agenciju, specijaliziranu za dolaske u Hrvatsku kaže da nam je upravo to najveći kapital za ovu sezonu. "Sezona kreće nešto umjerenije nego što je to bilo prošle godine, konačno skok od 50 posto od prošle godine teško je ponoviti još jedan put. Zato su svi, koji imaju booking isti kao lani, zadovoljni, a mislim da će ove godine biti nešto više last minute bookinga. Dakle, prošlogodišnja brojka s nekakvim malim plusom sve bi nas razveselila", kaže Ognjenović i dodaje da je na sajmu atmosfera oko Hrvatske odlična.
Ognjenović dodaje i da svi, koji se turizmom bave i od njega žive, moraju u svojim glavama odlučiti koliko im traje sezona. Kod nas se, kaže, govori samo o sezoni od 2 mjeseca ili od 12 mjeseci. On smatra da je u Hrvatskoj realna sezona od 10 mjeseci. "Vi morate ponuditi putniku razlog. Dakle kad vas netko nazove, ili nazove moju agenciju i kaže: hajde mi objasnite zašto bih ja došao kod vas u 4. mjesecu. Odgovor na to pitanje kroz stotine različitih turističkih ponuda mi moramo dati. I sezonu ćemo tako postepeno pomicati tjedan po tjedan, iz godine u godinu", zaključuje Ognjenović.
Na dobrom smo putu, govori nam zainteresiranost Nijemaca i prvi podaci. Na ruku nam ove godine ide i raspored blagdana te činjenica da ćemo ući u Europsku uniju, što nas još više približava i veže na Njemačku, najemitivnije europsko turističko tržište.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati