54.224.4.231 US

Otkriven najstariji poznati planet

petak, 11.7.2003. 15:20

TELESKOP Hubble omogućio je astronomima da otkriju dosad najstariji poznati planet, zvijezdu veličine Jupitera koja pripada skupini zvijezda M4, u zviježđu Škorpiona, udaljenu 5.600 svjetlosnih godina od Zemlje, priopćila je NASA.

Planet je nastao prije trinaest milijarda godina, puno prije Zemlje i Sunca, a njegova je masa dva i pol puta veća od Jupiterove.

Postojanje planeta bilo je tema rasprave otkako je 1988. otkrivena zvijezda koja kruži oko njega, u području Mliječne staze za koje se mislilo da je prestaro da bi u njemu mogao nastati planet. Međutim, podaci koji su dobiveni pomoću Hubblea potvrdili su da je doista riječ o planetu i omogućili su da se utvrdi njegova masa.

"Mjerenja pomoću Hubblea daju zanimljiv dokaz da je tijek nastanka planeta vrlo silovit i da u njemu mogu sudjelovati manje količine jako teških elemenata. To znači da je planet nastao u početku nastanka svemira", rekao je jedan od astronoma koji je sudjelovao u otkriću, Steinn Sigurdsson s državnog sveučilišta u Pennsylvaniji.

Prema mišljenju istraživača, planet je, kao i Jupiter, golema nakupina plina, na kojoj život nije moguć zbog nedostatka ugljika i kisika.

(Hina) vrad dgk