54.163.209.109 US

OTKRIVEN NOVI PODVODNI VULKAN NA ALJASKOM OTOČJU ALEUTI

srijeda, 13.8.2003. 22:03

Sjevernopacifički "Vatreni prsten" mogao bi dobiti novog člana: dosad nepoznat podvodni vulkan na aljaskom otočju Aleuti koji su znanstvenici otkrili ovog tjedna. L

Znanstvenici su ovog ljeta ucrtali na kartu vulkan koji se uzdiže ispod voda u blizini tjesnaca Amchitka, praznine u lancu većinom nenaseljenih otoka koji odvajaju Tihi ocean od Beringova mora.

Vulkan se uzdiže 580 metara iznad morskoga dna, izjavili su znanstvenici Aljaskog sveučilišta u Fairbanksu.

Vjeruje se da je taj vulkan aktivan, ali da miruje, iako bi svakog trenutka moglo doći do erupcije. Ako se to dogodi, mogao bi se stvoriti novi otok aleutskog lanca, koji se prostire između poluotoka Aljaske u Sjevernoj Americi i poluotoka Kamčatke u Aziji.
TEKST SE NASTAVLJA ISPOD OGLASA

Aljaski opservatorij vulkana, kojim zajednički upravljaju savezne i državne agencije, planira postaviti seizmički monitor na obližnji otok Semisopochnoi do 2005. godine, izjavila Jennifer Reynolds, voditeljica ekspedicije znanstvenika i pomorski geolog Aljaskog sveučilišta.

Pronalazak vulkana, koji još nije dobio ime, usputno je otkriće u sklopu istraživanja koraljnih grebena u Beringovu moru i na sjeveru Tihog oceana.

(Hina) kga dgk