Otvorena izložba: Sto godina od otvaranja sinjske željeznice "Rere"
Tekst se nastavlja ispod oglasa
IZLOŽBA o stotinu godina od otvaranja uskotračne željezničke pruge SplitSinj, popularne "Rere", otvorena je danas u zagrebačkom Tehničkom muzeju uz prigodan folklorni program HKUD Željezničar iz Zagreba.
Izložba čiji je autor amater iz Splita, Valter Firić, prethodno je postavljena u Splitu 12. rujna, na datum otvorenja "Rere".
Pruga je ime dobila po narodnoj pjesmi reri koja se često čula iz sporovoznog vlaka, ispričala je ravnateljica Hrvatskog željezničkog muzeja Helena Bunijevac.
"Uz Gospu Sinjsku Rera je bila duša kraja", navela je.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Posljednji vlak vozio je 30. rujna 1962.
Cijena korištenja pruge bila je visoka, pa je u naletu razvoja cestovnog prometa, početkom 60-tih godina prošlog stoljeća, zatvorena zajedno s preostalim uskotračnim prugama.
Bila je duga nepunih 40 kilometara, a njome se iz Sinja u Split vozilo oko dva i pol sata, a iz Splita, zbog uspona, gotovo tri sata.
Širina tračnica iznosila je 76 centimetara. Pruga je u početku imala pet kolodvora i tri stanice, a prolazila je i kroz tri tunela.
Mješovita putničko-teretna kompozicija prometovala je dva puta na dan.
Izgrađena je kao dio pruge koja je trebala povezivati Solin s Bugojnom i Sarajevom, no zamisao je prekinuo Prvi svjetski rat.
Lokomotive su izrađene u Linzu i Budimpešti. Bile su teške svega 22,4 tone, vučne snage 40 tona i maksimalne brzine 40 kilometara na sat.
Izložba čiji je autor amater iz Splita, Valter Firić, prethodno je postavljena u Splitu 12. rujna, na datum otvorenja "Rere".
Pruga je ime dobila po narodnoj pjesmi reri koja se često čula iz sporovoznog vlaka, ispričala je ravnateljica Hrvatskog željezničkog muzeja Helena Bunijevac.
"Uz Gospu Sinjsku Rera je bila duša kraja", navela je.
Cijena korištenja pruge bila je visoka, pa je u naletu razvoja cestovnog prometa, početkom 60-tih godina prošlog stoljeća, zatvorena zajedno s preostalim uskotračnim prugama.
Bila je duga nepunih 40 kilometara, a njome se iz Sinja u Split vozilo oko dva i pol sata, a iz Splita, zbog uspona, gotovo tri sata.
Širina tračnica iznosila je 76 centimetara. Pruga je u početku imala pet kolodvora i tri stanice, a prolazila je i kroz tri tunela.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Mješovita putničko-teretna kompozicija prometovala je dva puta na dan.
Izgrađena je kao dio pruge koja je trebala povezivati Solin s Bugojnom i Sarajevom, no zamisao je prekinuo Prvi svjetski rat.
Lokomotive su izrađene u Linzu i Budimpešti. Bile su teške svega 22,4 tone, vučne snage 40 tona i maksimalne brzine 40 kilometara na sat.
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
Učitavanje komentara
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati