Početkom veljače prva poslovnica One Stop Shopa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Početkom veljače u Zagrebu će se otvoriti prva One Stop Shop poslovnica, a tjedan dana kasnije njih još desetak u većim hrvatskim gradovima, najavljeno je na današnjem briefingu u Banskim dvorima.
U tim poslovnicama, dakle na jednom mjestu, moći će se dobiti sve informacije potrebne za osnivanje tvrtki.
To će, rečeno je, biti novi korak u uspostavljanju državne uprave kao servisa koji građanima pruža brže i jeftinije usluge.
Prvi projekt na kojem će se to vidjeti je registriranja društva s ograničenom odgovornošću.
Naime, brojka od devet institucija koje poduzetnik sada mora obići ako želi osnovati takvo društvo, od veljače bi se svela na svega tri - javnog bilježnika, Finu i Trgovački sud.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
U okviru tog projekta ukida se i obveza poduzetnika da pribavi izjavu o solventnosti.
Planirane novine u radu državne uprave trebale bi uroditi i lakšim pristupom registrima trgovačkih sudova - namjera je da se i javnim bilježnicima omogući pristup tim registrima, te da podaci, odnosno izvadci pribavljeni kod bilježnika imaju istu pravnu težinu kao i oni koje sada izdaju suci.
Planira se i skraćivanje postupka izdavanja matičnog broja tvrtke, tako što poduzetnik više neće morati ići posebno na Trgovači sud, a posebno u Državni zavod za statistiku, jer će oba broja dobiti na istom papiru u Trgovačkom sudu.
Integriranje informatičkog sustava pravosuđa treba pak omogućiti da se na jednom mjestu dobiju podaci iz zemljišnih knjiga i katastra, odnosno da se u konačnici zemljišno knjižni izvadci mogu dobiti preko e-portala.
Do ljeta 2005. planira se izmijeniti Zakon o upravnom postupku, koji bi tijela državne uprave onemogućio da od građana traže da sami pribave potvrde koje već postoje u sustavu državne uprave.
Konkretno, građanin koji ima osobnu kartu ne bi morao pribavljati i domovnicu, jer iz podataka s osobne karte službenik sam može provjeriti ima li građanin i taj dokument.
U Banskim dvorima najavljuju i jednostavniji put do potvrde o nekažnjavanju, jer će svi općinski sudovi biti povezani sa serverom Ministarstva pravosuđa.
Takve potvrde nužne su na glavnini javnih natječaja.
Vlada do konca 2007. planira uvesti niz sličnih promjena u radu državne uprave, a za to je nužno umreživanje baza podataka državnih institucija - pomaci u informatičkoj tehnologiji državu će stajati između 700 milijuna i milijardu kuna.
Sve to pratit će i edukacija državnih službenika u okviru koje će se dodijeljivati tzv. Europska računalna diploma, a službenici će se podučavati i u metodama projektnog menadžmenta.
Sustav upravljanja projektima nezaobilazan je npr. prilikom pripreme projekata koji se žele financirati iz fondova EU.
(Hina) xum yaz
U tim poslovnicama, dakle na jednom mjestu, moći će se dobiti sve informacije potrebne za osnivanje tvrtki.
To će, rečeno je, biti novi korak u uspostavljanju državne uprave kao servisa koji građanima pruža brže i jeftinije usluge.
Prvi projekt na kojem će se to vidjeti je registriranja društva s ograničenom odgovornošću.
Naime, brojka od devet institucija koje poduzetnik sada mora obići ako želi osnovati takvo društvo, od veljače bi se svela na svega tri - javnog bilježnika, Finu i Trgovački sud.
U okviru tog projekta ukida se i obveza poduzetnika da pribavi izjavu o solventnosti.
Planirane novine u radu državne uprave trebale bi uroditi i lakšim pristupom registrima trgovačkih sudova - namjera je da se i javnim bilježnicima omogući pristup tim registrima, te da podaci, odnosno izvadci pribavljeni kod bilježnika imaju istu pravnu težinu kao i oni koje sada izdaju suci.
Planira se i skraćivanje postupka izdavanja matičnog broja tvrtke, tako što poduzetnik više neće morati ići posebno na Trgovači sud, a posebno u Državni zavod za statistiku, jer će oba broja dobiti na istom papiru u Trgovačkom sudu.
Integriranje informatičkog sustava pravosuđa treba pak omogućiti da se na jednom mjestu dobiju podaci iz zemljišnih knjiga i katastra, odnosno da se u konačnici zemljišno knjižni izvadci mogu dobiti preko e-portala.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Do ljeta 2005. planira se izmijeniti Zakon o upravnom postupku, koji bi tijela državne uprave onemogućio da od građana traže da sami pribave potvrde koje već postoje u sustavu državne uprave.
Konkretno, građanin koji ima osobnu kartu ne bi morao pribavljati i domovnicu, jer iz podataka s osobne karte službenik sam može provjeriti ima li građanin i taj dokument.
U Banskim dvorima najavljuju i jednostavniji put do potvrde o nekažnjavanju, jer će svi općinski sudovi biti povezani sa serverom Ministarstva pravosuđa.
Takve potvrde nužne su na glavnini javnih natječaja.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Vlada do konca 2007. planira uvesti niz sličnih promjena u radu državne uprave, a za to je nužno umreživanje baza podataka državnih institucija - pomaci u informatičkoj tehnologiji državu će stajati između 700 milijuna i milijardu kuna.
Sve to pratit će i edukacija državnih službenika u okviru koje će se dodijeljivati tzv. Europska računalna diploma, a službenici će se podučavati i u metodama projektnog menadžmenta.
Sustav upravljanja projektima nezaobilazan je npr. prilikom pripreme projekata koji se žele financirati iz fondova EU.
(Hina) xum yaz
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
Učitavanje komentara
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati