54.80.89.146 US

Pokusno cijepljenje protiv SARS-a na miševima završeno s dobrim rezultatima

četvrtak, 1.4.2004. 14:08

EKSPERIMENTALNO cjepivo protiv atipične upale pluća koje su američki znanstvenici ispitali na miševima, dalo je vrlo dobre rezultate, objavio je britanski znanstveni časopis Nature.

Gary Nabel i njegovi kolege iz jednog od nacionalnih instituta za zdravlje izradili su cjepivo s DNK koje sadrži genetski kod proteina na površini korona virusa, uzročnika SARS-a (teški akutni respiratorni sindrom). Virus pomoću tog proteina napada stanice i zarazi ih.

Istraživači su preinačili taj dio DNK kako bi smanjili opasnost od njegova miješanja s genetskim programom virusa SARS-a ili s drugim korona virusom.

Prototip cjepiva djeluje tako da potiče organizam na proizvodnju proteina sličnih onima na površini virusa, kako bi imunološki sustav mogao stvoriti obranu koja bi mogla prepoznati i neutralizirati virus SARS-a.

Istraživači pripremaju i druge pokuse kako bi utvrdili pouzdanost i neškodljivost cjepiva i njegovu sposobnost da sličan imunološki odgovor izazove u ljudi.

Epidemija SARS-a zahvatila je 2002. i 2003. 8.422 osobe od kojih je 916 umrlo, i to uglavnom u kontinentalnom dijelu Kine.

(Hina) xvrad ydgk