54.83.66.51 US

Pola milijuna Britanaca u najvećem DNA pokusu u povijesti

utorak, 22.8.2006. 07:46

PROJEKT uzimanja uzoraka DNA pola milijuna Britanca kako bi se otkrili genetski temelji smrtonosnih bolesti, među kojima i raka, pokrenut je u utorak, a riječ je o najvećem medicinskom eksperimentu u povijesti.

Tim međunarodnih znanstvenih i medicinskih stručnjaka priopćio je da bi uspjeh prve faze plana - u kojoj bi se tijekom tri mjeseca uzeli uzorci DNA oko 3,800 osoba u Manchesteru i okolici - značio da bi se do kraja godine projekt UK Biobank mogao pokrenuti u čitavoj zemlji.

Projekt predviđa da se u sljedeće četiri godine uzmu uzorci krvi i urina dobrovoljaca starih između 40 i 69 godina, kako bi znanstvenici dobili relevantne podatke koji bi im omogućili otkrivanje genetskih temelja uobičajenih bolesti poput raka, bolesti srca, dijabetesa, demencije i drugih.

"U sljedećim desetljećima, projekt UK Biobank bi trebao omogućiti znanstvenicima diljem svijeta ključni uvid u neke od najtežih bolesti srednjih i visokih godina", rekao je voditelj projekta Rory Collins.

Popisivanje kompletnog ljudskog genoma 2000. godine otvorilo je vrata detaljnoj genetskoj analizi, ali stručnjaci još uvijek ne razumiju zašto se, u interakciji vlastitih gena i okoliša odnosno životnog stila, neki ljudi razbole a neki ne.

Projekt vrijedan 61 milijun funti financirat će najvećim dijelom britanska vlada.