Pravaši traže povlačenje Hrvatske iz projekta Družba Adria
Tekst se nastavlja ispod oglasa
ZASTUPNICI Hrvatske stranke prava (HSP) u Hrvatskom saboru izradili su prijedlog zakona kojim traže da se Hrvatska povuče iz projekta Družba Adria.
Postoji opasnost da se tim projektom ugrozi Jadransko more, najveći a vjerojatno i najdragocjeniji prirodni resurs države, upozoravaju pravaši u svom prijedlogu da se Hrvatska povuče iz Sporazuma o suradnji na provedbi projekta integracije naftovoda Družba Adria, doznaje se danas u Saboru.
Spomenuti Sporazum, podsjećaju, 16. prosinca 2002. u Zagrebu su potpisali predstavnici vlada Hrvatske, Rusije, Bjelorusije, Ukrajine, Slovačke i Mađarske.
Time su te Vlade dale "zeleno svjetlo" tehničkoj integraciji postojećih nacionalnih naftovoda u jedinstveni sustav naftovoda Družba Adria, koji se proteže na 3.200 km, od ruske Samare do hrvatskog Omišlja.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Prema Sporazumu početkom 2004. ruska, ali i tranzitna nafta ostalih zemalja, trebala bi se preko Omišlja izvoziti na svjetska tržišta. Tako bi u prvoj fazi kroz cijevi trebalo proći pet milijuna tona nafte, a u trećoj čak tri puta više.
HSP-ovci upozoravaju da je Jadransko more plitko i zatvoreno, da bi potonuće samo jednog tankera značilo kraj za turizam i ribarstvo.
Navode i podatak da je od 1991. terminal Omišalj primio 104 tankera , u 2002. tek 60, a da bi se po odredbama projekta Družba Adria moglo očekivati 80 do 150 tankera godišnje.
U svakom slučaju, kod eventualnog izlijevanja nafte trebala bi desetljeća da se nadoknadi šteta, ističu pravaši koji će svoj zakonski prijedlog uputiti u saborsku proceduru.
Postoji opasnost da se tim projektom ugrozi Jadransko more, najveći a vjerojatno i najdragocjeniji prirodni resurs države, upozoravaju pravaši u svom prijedlogu da se Hrvatska povuče iz Sporazuma o suradnji na provedbi projekta integracije naftovoda Družba Adria, doznaje se danas u Saboru.
Spomenuti Sporazum, podsjećaju, 16. prosinca 2002. u Zagrebu su potpisali predstavnici vlada Hrvatske, Rusije, Bjelorusije, Ukrajine, Slovačke i Mađarske.
Time su te Vlade dale "zeleno svjetlo" tehničkoj integraciji postojećih nacionalnih naftovoda u jedinstveni sustav naftovoda Družba Adria, koji se proteže na 3.200 km, od ruske Samare do hrvatskog Omišlja.
HSP-ovci upozoravaju da je Jadransko more plitko i zatvoreno, da bi potonuće samo jednog tankera značilo kraj za turizam i ribarstvo.
Navode i podatak da je od 1991. terminal Omišalj primio 104 tankera , u 2002. tek 60, a da bi se po odredbama projekta Družba Adria moglo očekivati 80 do 150 tankera godišnje.
U svakom slučaju, kod eventualnog izlijevanja nafte trebala bi desetljeća da se nadoknadi šteta, ističu pravaši koji će svoj zakonski prijedlog uputiti u saborsku proceduru.
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
Učitavanje komentara
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati