Predstavljena knjiga Mate Kukuljice o zaštiti i restauraciji filmskog gradiva
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Knjiga "Zaštita i restauracija filmskog gradiva" Mate Kukuljice predstavljena je danas u Hrvatskom državnom arhivu koji je i nakladnik knjige.
U predgovoru autor ističe da je knjiga svojevrsna uputa, ali i promišljanje o čuvanju, zaštiti i restauraciji filmskog gradiva i plod njegova 25-godišnjeg rada.
Kukuljica upozorava da ni u jednoj drugoj umjetnosti stručnjaci koji se bave zaštitom kulturnog naslijeđa nisu svakodnevno suočeni s nestankom i uništenjem dijela nacionalnog i svjetskog kulturnog naslijeđa kao u kinematografiji.
Zaštita filmskog gradiva počinje od sredine tridesetih godina 20. stoljeća u Britanskom filmskom institutu, a sustavnije tek nakon 1951., kad se počelo masovno presnimavati na filmsku vrpcu s acetatnom podlogom, koja se u to vrijeme smatrala sigurnosnom zbog temeljnog svojstva da pri požaru ne gori, nego tinja.
Kukuljica je znanstveno obradio pojedina područja zaštite filmskog gradiva, kao što su trajna pohrana, načini zaštite i vrjednovanja te pravna zaštita filmske baštine.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Autor procjenjuje kako je bolje zaštititi filmsko gradivo i konzervirati ga u popravljenu obliku jedino mogućom fotokemijskim postupkom, nego čekati nove elektronske tehnologije koje zbog sporosti i skupoće u sljedećih desetak godina neće bitno pomoći zaštiti originalnih negativa slikovnog i zvučnog zapisa.
Kukuljica je iznio podatak da je od 243 hrvatskih igranih filmova 57 restaurirano, upozorivši kako se hrvatska kulturna politika slabo skrbi za zaštitu svoje kinematografije.
O knjizi (341 str.) su govorili i Ante Peterlić, Hrvoje Turković i Krešimir Mikić.
(Hina) xta ymc
U predgovoru autor ističe da je knjiga svojevrsna uputa, ali i promišljanje o čuvanju, zaštiti i restauraciji filmskog gradiva i plod njegova 25-godišnjeg rada.
Kukuljica upozorava da ni u jednoj drugoj umjetnosti stručnjaci koji se bave zaštitom kulturnog naslijeđa nisu svakodnevno suočeni s nestankom i uništenjem dijela nacionalnog i svjetskog kulturnog naslijeđa kao u kinematografiji.
Zaštita filmskog gradiva počinje od sredine tridesetih godina 20. stoljeća u Britanskom filmskom institutu, a sustavnije tek nakon 1951., kad se počelo masovno presnimavati na filmsku vrpcu s acetatnom podlogom, koja se u to vrijeme smatrala sigurnosnom zbog temeljnog svojstva da pri požaru ne gori, nego tinja.
Kukuljica je znanstveno obradio pojedina područja zaštite filmskog gradiva, kao što su trajna pohrana, načini zaštite i vrjednovanja te pravna zaštita filmske baštine.
Kukuljica je iznio podatak da je od 243 hrvatskih igranih filmova 57 restaurirano, upozorivši kako se hrvatska kulturna politika slabo skrbi za zaštitu svoje kinematografije.
O knjizi (341 str.) su govorili i Ante Peterlić, Hrvoje Turković i Krešimir Mikić.
(Hina) xta ymc
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
Učitavanje komentara
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati