54.81.117.119 US

Rezultati istraživanja iznenadili i znanstvenike: Za autizam jednako odgovorni i geni i vanjski faktori

Piše: Hina
nedjelja, 4.5.2014. 16:48

Foto: Ilustracija

ZA RAZVOJ autizma jednako su odgovorni određeni vanjski faktori kao i geni kojima su ranije studije pridavale puno više važnosti, tvrde znanstvenici pozivajući se na rezultate istraživanja provedenog u Švedskoj u razdoblju između 1982. i 2006. na dva milijuna ispitanika.

"I sami smo bili iznenađeni rezultatima istraživanja. Dakle, nasljedna svojstva, tj. geni čine 50 posto, u odnosu na 80 do 90 posto koliko se ranije procjenjivalo, a ostalih 50 posto čine različiti vanjski faktori", rekao je Avi Reichenberg, znanstvenik iz Mount Sinai Seaver centra za istraživanje autizma. Suautori istraživanja su stručnjaci s londonskog King's Collegea i štokholmskog Karolinska instituta.

TEKST SE NASTAVLJA ISPOD OGLASA
Riječ je o najvećem dosad provedenom istraživanju genetskog podrijetla autizma, koji pogađa svakog stotog stanovnika našeg planeta, navodi se u članku objavljenom u stručnom časopisu Journal of the American Medical Association. Američki statistički podaci pokazuju da u SAD-u autizam ima svaka 68. osoba.

Među vanjskim faktorima znanstvenici navode socijalno-ekonomski status roditelja, potencijalne komplikacije pri porodu, infekcije koje je imala majka i lijekove što ih je uzimala tijekom trudnoće. Istraživanje je bilo usredotočeno na prenatalno razdoblje oboljele osobe.

Znanstvenici još uvijek znaju relativno malo o autizmu te nastoje provesti što više istraživanja kako bi došli do vjerodostojnijih podataka.