54.196.2.131 US
 

Robel s retardantom do Labina vozio kao putnički vlak bez odobrenja za radove na pruzi?!

KLJUČNI PODACI
  • Nastavljeno suđenje optuženima za nesreću nagibnog vlaka u Rudinama
  • Robel koji je vukao vagon sa retardantom nije imao propusnicu, već putni list, kojim se ne mogu vršiti radovi na pruzi
  • Poslove sigurnosti odvijanja željezničkog prometa mogu obavljati samo osobe koje su položile Pravilnik 646
Piše: D.M.
ponedjeljak, 11.4.2011. 11:35
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Foto: Mario Todorić/Cropix

MARIJANA SARATLIJA, prometnica na kolodvoru u Labinu Dalmatinskom, danas se našla pod unakrsnom vatrom braniteljskom tima na suđenju optuženima za nesreću "vlaka smrti" u Rudinama od 24. srpnja 2009. godine.

Ispostavilo se da je robel koji je vukao vagon s bačvama retardanta došao na kolodvor u Labin kao putnički vlak 35504. Imao je putni list, ali ne i propusnicu, koju je odbio izdati prometnik u Kaštel Starom.

> Snimke iz zraka otkrivaju šokantnu istinu: Zašto je pruga prskana retardantom kad nema što izgorjeti?!

Odbili izlazak na prugu

Što to znači kad vlak nema propusnicu, zanimalo je branitelja Jadrana Franceschija. "Znači da je odbijen izlazak na prugu jer za to nema uvjeta. Ako nema propusnicu, onda ne može na prugu", odgovorila je Saratlija.

Za robel s vagonom je koristila termin podijeljeni vlak. To, kaže, znači, da je vozio iza osnovnog vlaka. "Vlak koji obavlja takvu vrst vožnje ne može obavljati radove na pruzi. Ja to nisam znala", odgovorila je Saratlija na inzistiranje odvjetnika Nedjeljka Ivančevića.

"Pa kako niste znali da vrši radove", zanimalo je Ivančevića.

"Tek po dolasku sam to vidjela", odgovorila mu je Saratlija.

"Je li izvođenje radova znači promjenu sigurnosnih uvjeta", upitao ju je Ivančević.

"Znači", kratko je odgovorila svjedokinja. Posljednju smjenu prije nesreće imala je u noći sa 21. na 22. srpnja. Nije joj poznato da je bilo nekakvih ograničenja.

TEKST SE NASTAVLJA ISPOD OGLASA

Svi razgovori nisu zabilježeni

Branitelja Ivančevića zanimalo je i zbog čega je bilo razgovora van registrofona, uređaja koji snima razgovore između prometnika i operative. Svjedokinja nije znala objasniti.

Potvrdila je da je ona dala dozvolu izlaska nagibnom vlaku. Ne može se sjetiti je li strojovođa usporio kroz kolodvor i preko skretnice zbog ograničenja brzine od 60, odnosno, 40 kilometara na sat. 

Pravilnik 646

I onda hladan tuš. "Može li osoba bez položenog Pravilnika 646 sudjelovati u poslovima sigurnosti odvijanja željezničkog prometa", pitao je svjedokinju očito vrlo dobro upućeni Ivančević.

"Ne može", kratko je odgovorila Saratlija.

"Je li trebalo zatvoriti prugu dok se ne provjeri kvaliteta napravljenih radova", pitao je Ivančević.

"Trebalo je zatvoriti prugu prije vršenja radova", konstatirala je svjedokinja.

"Tko je za to ovlašten", htio je doznati odvjetnik.

"Ne bih znala", kazala je Saratlija. Nije znala odgovoriti ni na pitanje suca Damira Romca tko je dao odobrenje da se vrši prskanje retardantom.

Komentari
Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i Index.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.
Vezano
Vijesti  |  Tagovi
Najpopularnije
Danas  |  Jučer  |  Tjedan
Najnovije