Sabor danas nastavio rad raspravom o osnivanju nacionalnog ispitnog centra obrazovanja
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Hrvatski je sabor nastavio jutros sjednicu, započetu jučer, raspravom o Vladinom zakonskom prijedlogu o osnivanju nacionalnog ispitnog centra obrazovanja, kojim se predlaže uvođenje državne mature.
Državni tajnik u Ministarstvu znanosti i obrazovanja Želimir Janjić rekao je da bi taj centar, radi unaprijeđenja kvalitete obrazovanja, obavljao vanjsko vrednovanje obrazovnog sustava i organizirao provedbu državne mature.
Upozorio je da Hrvatska danas nema instituciju koja bi vrednovala uspješnost obrazovnih dostignuća učenika i škola, zbog čega zaostaje za razvijenim europskim državama, a i otežava se uvođenje inovacija u obrazovnom sustavu.
Janjić upozorava da u Hrvatskoj samo 30 posto upisanih studenata završi studij, da studiranje u prosjeku traje 7,7 godina i da tek sedam posto studenata u roku završi fakultet.
Stoga je nužnim ocijenio sustavno praćenje rada učenika, nastavnika i ravnatelja obrazovnih ustanova, što bi, tvrdi, motiviralo nastavnike da postižu što bolje rezultate, a učenike više usmjerilo na stjecanje znanja, a manje samo na postizanje boljih ocjena.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Nacionalni ispitni centar obrazovanja imao bi četiri odjela - istraživački, informatičko-računalni, tisak i dostavu, te službu za za zaštitu podataka. Na čelu bi mu bio ravnatelj, doktor znanosti s deset godina radnog iskustva, te Upravno vijeće od sedam članova.
Pozivajući zastupnike da, po mogućnosti, konsenzusom podrže ovaj zakon, Janjić je izrazio nadu da bi centar mogao biti na jesen početi s radom.
O spomenutom zakonu u prvom čitanju raspravljaju saborski klubovi.
(Hina) xtrub yjn
Državni tajnik u Ministarstvu znanosti i obrazovanja Želimir Janjić rekao je da bi taj centar, radi unaprijeđenja kvalitete obrazovanja, obavljao vanjsko vrednovanje obrazovnog sustava i organizirao provedbu državne mature.
Upozorio je da Hrvatska danas nema instituciju koja bi vrednovala uspješnost obrazovnih dostignuća učenika i škola, zbog čega zaostaje za razvijenim europskim državama, a i otežava se uvođenje inovacija u obrazovnom sustavu.
Janjić upozorava da u Hrvatskoj samo 30 posto upisanih studenata završi studij, da studiranje u prosjeku traje 7,7 godina i da tek sedam posto studenata u roku završi fakultet.
Stoga je nužnim ocijenio sustavno praćenje rada učenika, nastavnika i ravnatelja obrazovnih ustanova, što bi, tvrdi, motiviralo nastavnike da postižu što bolje rezultate, a učenike više usmjerilo na stjecanje znanja, a manje samo na postizanje boljih ocjena.
Pozivajući zastupnike da, po mogućnosti, konsenzusom podrže ovaj zakon, Janjić je izrazio nadu da bi centar mogao biti na jesen početi s radom.
O spomenutom zakonu u prvom čitanju raspravljaju saborski klubovi.
(Hina) xtrub yjn
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
Učitavanje komentara
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati