54.224.184.33 US
 

SDP-ov gradonačelnik Baldasar – problem velikog auta i malog penisa

Piše: Goran Vojković
srijeda, 13.1.2016. 22:00
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Foto: FAH, Index

SPLIT je jedan od onih gradova gdje kriza vlada već par desetljeća: nezaposlenih ima osjetno iznad državnog prosjeka, industrija ne postoji, a usluge su uglavnom na razini jednostavne trgovine. U Splitu telekom operateri sve češće spajaju kabelsku televiziju u garaže (jer se stan preko ljeta iznajmljuje da bi se zima preživjela), a dobiti normalni posao je skoro pa lutrija.

Da nema blizine mora, pa time i sezonskih poslova i mogućnosti da se ćaćina vikendica stavi u pogon, da nemaju mnogi ponekog u obitelji tko tuče 6-7 bofora po Atlantiku kako bi zaradio za užu i širu obitelj – Split bi ličio na one tužne gradove Slavonije, odakle noću autobusi voze radnike u Austriju i Njemačku. I u tom i takvom gradu, siromašnom, neuređenom, s milijardu problema – gradonačelnik se nađe kupovati novi, sjajni, brzi auto. Ne naravno od svog privatnog novca – već od novca prireza građana Splita.

Kupuje se Škoda Superb od novca onih koji rade u trgovačkim centrima za 3200 kuna, kupuje se Superb od novca onih koji rade "bez zasnivanja radnog odnosa" kako se to popularno kaže, kupuje se Superb od onih koji se u ljetnim mjesecima zavlače u minijaturne garaže jer su stanovi za turiste, kupuje se Superb na račun onih koji preživljavaju samo zato jer im je otac ili dida 20 godina svaki vikend proveo gradeći vikendicu koja sada prolazi kao dva apartmana. Kupuje se – jer može se.
Za pokazivanje, ne za vožnju!

I u tom i takvom gradu, gradonačelnik Baldasar, navodno socijaldemokrat, planira kupiti vozilicu od preko 300.000 kuna, kao da je gradonačelnik Dubaija. Čemu takav auto služi? Snaga motora 190 KS, pogon na sva četiri kotača, aluminijski naplatci Stratos od 17 cola, Climatronic klima i tako dalje – očigledno je u pitanju Škoda Superb Ambition 2.0 TDI 4x4. Ovakav službeni auto sigurno nije potreban za obavljanje funkcije gradonačelnika – ovaj službeni auto ima samo jednu i jedinu svrhu, a to je liječenje kompleksa, ili kako bi narod rekao – kurčenje.

Auto - produžetak penisa

Ako u ovom i ovakvom Splitu, u ovoj i ovakvoj Hrvatskoj, zaduženoj, bez razvoja i s građanima koji odlaze noćnim autobusima u Njemačku na posao – nekome dolazi na pamet iživljavati se kupnjom ovakvog vozila na račun poreznih obveznika – onda je razlog tome samo jedan. Kompleksi. Ovaj auto, ili da se po splitski izrazim, ovo auto je produžetak penisa, a ne auto. Služi nabijanju nesigurnog i minijaturnog ega.

Nemamo naravno ništa protiv da cijenjeni gradonačelnik kupuje sebi produživače, ali može si to raditi o svom trošku i od svoje plaće? Treba li sve ovo?

Službeni auto je danas normalna stvar – i definitivno nije problem da gradonačelnik koristi službeni auto. Međutim, kao i sve što se kupuje službeno – službeni auto se kupuje da bi obavljao određenu funkciju, a to je vožnja između točke A i točke B. Jedan načelnik male, no simpatične slavonske općine, tako se vozi u Fiatu Punto dizel – kaže čovjek da u potpunosti zadovoljava njegove potrebe. Dobro, Split je veći grad, ali da li za obavljanje funkcije gradonačelnika treba upravo 140 kW/ 190 KS 2.0 TDI? Čemu tolika snaga, kada znamo koliko je ograničenje na autocestama.

Ovakve snage motora trebaju za prateće kolone, ali gradonačelnik Splita ipak nije takva faca, pa ako ikada bude trebao voziti u takvoj koloni dobit će i vozilo i vozača, jer sumnjamo da uobičajeni gradski vozač ide na treninge vožnje u pratećoj koloni kako to rade vozači predsjednice, premijera i drugih štićenih osoba.

A za obavljanje službene funkcije, gradonačelnik Baldasar traži, ni manje ni više nego sljedeće, pa sami prosudite (izvod iz tendera):

•    Vanjska boja: Magično Crna Metalik
•    Boja unutrašnjosti: Satin Black/Satin
•    Black Boja kontrolne ploče: Satin Black/Satin Black

Zgodno, malo baca na 50 nijansi sive, što mislite? No, nastavak je još bolji:

•    DRIVING MODE SELECT" - izbor načina vožnje
•    "FRONT ASSIST" - radarski sustav nadgledanja prostora ispred vozila
•    "LIGHT ASSISTANT" ("COMMING HOME", "LEAVING HOME","TUNNEL LIGHT", "DAY LIGHT")
•    "MAXI DOT" zaslon
•    Akustična pomoć pri parkiranju sprijeda i straga
•    Aluminijski naplatci "STRATOS" 7Jx17" ET 40 s gumama 215/55 R17
•    CLIMATRONIC klima uređaj
•    Električno podesivo sjedalo vozača s memorijom i lumbalnom potporom, osvjetljenje nogu naprijed i straga
•    ESC + ABS + MSR + ASR + EDS + HBA + DSR + RBS + MKB + XDS+
•    Infotainment Radio uređaj "SWING", Apple connectivity
•    LED paket vanjske rasvjete (LED stražnja svjetla - top verzija, LED-osvjetljenje registarske pločice straga
•    Pomoć pri kretanju na uzbrdici
•    Prednja svjetla za maglu sa "CORNER" funkcijom
•    Senzor za kišu

Fini paketić! I to u gradu gdje često cijeli parking ispred neke zgrade s 20-tak vozila ne vrijedi ovoliko! Za obavljanje funkcije prijevoza s točke A na točku B splitskom gradonačelniku trebaju ni manje ni više nego brandirani aluminijski naplatci "STRATOS" 7Jx17" ET 40 s gumama 215/55 R17! Znate li koliko košta komplet takvih guma? Ako ćete recimo Continental, negdje u razini prosječne splitske plaće.

Koje je to bahaćenje i smijanje u facu građanima Splita! Što bi tek bilo da nisu relativno skoro lokalni izbori? Kupio bi se Bentley?

Sve za sigurnost – koja farsa

Naravno, za svako pretjerano trošenje proračunskih para postoji i neko kretensko obrazloženje. Tako gradonačelnik Baldasar kaže: "To vozilo nije luksuzno, jer se radi o višoj srednjoj klasi primjerenoj za grad veličine Splita s tolikim proračunom i brojem stanovnika. Vozilo je "došlo" 315 tisuća kuna, no ta će cijena biti umanjena za vozilo koje smo do sada koristili, a ide na prodaju. Ne želim riskirati sigurnosti sebe, vozača ili kolega koji stalno putuju. Upravo nam je sigurnost bila prioritet, a takva klasa vozila to može dati", naglasio je.

Nije luksuzno? Preko 300.000 kuna, novac za koji se u Hrvatskoj radi 5 godina i ništa ne jede za to vrijeme nije luksuzno? "Apple connectivity" i slične stvari u autu u Hrvatskoj nisu luksuzne, 17 cola gume nisu luksuzne i pogon 4x4 u Splitu nije luksuz? Pa upravljate li gradonačelniče Baldasaru Dubaijem ili Splitom? A glede sigurnosti – cijeli parking tamo po Pujankama ili Brdima ne vrijedi toliko, hoćete li i svim tim ljudima kupiti nove aute? O svojoj sigurnosti u smislu kupnje luksuzne limuzine imate pravo govoriti kada barem pola Splita bude imalo aute od 300.000 kuna, ne prije. A i auti od 100.000 kuna imaju pet zvjezdica na testu.

Namještanje nabave nije zakonito

Dodatno, ovaj natječaj je sasvim očigledno, kažu poznavatelji, namješten za Škodu Superb Ambition 2.0 TDI 4x4. Zakon o javnoj nabavi to ne dopušta. Jednostavno je: "Tehničke specifikacije moraju omogućiti jednak pristup ponuditeljima i ne smiju imati učinak stvaranja neopravdanih prepreka nadmetanju. Tehničke specifikacije moraju omogućiti podnošenje ponuda koje odražavaju različitost tehničkih rješenje."

Stručne službe Grada Splita trebale bi znati barem načela javne nabave: "Prilikom provođenja postupaka iz ovoga Zakona naručitelji su obvezni u odnosu na sve gospodarske subjekte poštovati načelo slobode kretanja robe, načelo slobode poslovnog nastana i načelo slobode pružanja usluga te načela koja iz toga proizlaze, kao što su načelo tržišnog natjecanja, načelo jednakog tretmana, načelo zabrane diskriminacije, načelo uzajamnog priznavanja, načelo razmjernosti i načelo transparentnosti." Je li išta od ovoga u ovom postupku javne nabave ispoštovano? Pa skoro da je unesen i serijski broj šasije automobila!

Ovaj članak vrijedi i kao izravni poziv Upravi za javnu nabavu Ministarstva financija (znamo da nas čitate), a i za svaki slučaj – obavijestimo vas preporučeno, da ne zaboravite obaviti nadzor. Oglasiti točan model koji se želi i prepisati prospekt distributera – nije dopušteno. Ako to netko želi, može si to kupiti privatno.

Jedan od ljudi koji rade protiv svojih građana

Bahat i nestručan – gradonačelnik Baldasar je tipičan primjer zašto je SDP izgubio izbore, a ako ovako nastave – izgubit će i još koje. Netko kome je normalno da u doba ove krize s funkcijom običnog čelnika lokalne samouprave kupuje auto od preko 300.000 kuna – nije normalno da ga narod na izborima bira.

Štoviše, ako Splićani budu opet izabrali nekoga tko se ovako igra s javnom nabavom i ovako jadno obrazlaže trošenje tuđeg novca – onda su zaslužili sve svoje nezaposlene, jadne, siromašne. Jer, upravo su to i tako izabrali.

A što se gradonačelnika tiče – preporučujemo da mu iz ekonomata pošalju povećalo. Kada pogleda strateško mjesto povećalom, isto služi kao produživač penisa, a ne košta preko 300.000 narodskih kuna.

Komentari
Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i Index.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.
Vezano
Vijesti  |  Tagovi
Najpopularnije
Danas  |  Jučer  |  Tjedan
Najnovije