Sportski avion koji je pao u more kraj Medulina nema crnu kutiju, istražiteljima možda pomogne GPS
Foto: D. Štifanić (Glas Istre)
JUČER oko 19 sati iz mora je izvučena olupina sportskog zrakoplova Zlin 242 koji se u nedjelju oko 15 sati srušio između ACI Marine u Pomeru i Medulina.
U nesreći su poginuli 36-godišnji iskusni pilot i instruktor letenja Siniša Pačić te njegov 34-godišnji prijatelj, kojeg je poveo na let. Pačićevi prijatelji, kao i kontrola leta, demantiraju informacije o tome da je do nesreće došlo u trenutku izvođenja akrobacija - let je bio prijavljen kao panoramski, a Pačićevi kolege uvjeravaju kako ne bi riskirao izvođenjem akrobacija bez da je siguran da neće njima ikoga ugroziti te bez da ih prijavi kontroli leta jer se time riskira gubitak dozvole.
"Moguće je da ima GPS pa ako ga je imao, izvaditi ćemo ga i putem kompjutora tijek leta potpuno rekonstruirati"
Glavni istražitelj Agencije za istraživanje nesreća i ozbiljnih nezgoda zrakoplova (AZI) Dinko Vodanović, Glasu Istre je kazao kako mu je kolega istražitelj u zagrebačkoj kontroli leta rekao da je let bio prijavljen kao panoramski, a naveo je i sljedeće: "Po mom privatnom sudu i po onome što radim već 40 godina let koji se zbio u nedjelju, na tom mjestu se nije smio odvijati, osobito ako je zrakoplov radio bilo kakve akrobacije koje u tom dijelu akvatorija nije smio. Naime, za tako nešto prethodno je trebao dobiti suglasnost od kontrole leta, a za akrobatsko letenje mora se rezervirati i poseban prostor".
"Još vam ne možemo reći što se dogodilo i što je razlog nesreće. Ovakvi zrakoplovi nemaju crnu kutiju, no moguće je da ima GPS pa ako ga je imao, izvaditi ćemo ga i putem kompjutora tijek leta potpuno rekonstruirati", dodao je Vodanović.
Poletio i pao u more
Djelatnici medulinskog aerodroma Petra Delić i Elvis Jovanović ispričali su Glasu Istre kako je slijetanje iz Zagreba i polijetanje s medulinskog aerodroma u 15.05 sati prema Premanturi bilo po propisima. Iz Zagreba su avionom došle dvije osobe, od čega Siniša Pačić i još jedan muškarac koji je ostao na terasi medulinskog aerodroma dok se s instruktorom Pačićem u avion ukrcala druga osoba.
"Vidio sam kad je avion poletio s medulinskog aerodroma prema Premanturi, skrenuo u desno i pao u more. Sve se odvilo u 2-3 sekunde u trenutku kada se avion penjao i bio otprilike na 150 ili 200 metara visine. Prije samog polijetanja s medulinskog aerodroma osobno sam čuo da se javio kontroli leta te je dobio uputu da se pri povratku javi kad je kod Medulina, što je uobičajena praksa. Sve je bilo u normalnim okvirima, ruta leta i sve ostalo je bilo u reguli", kaže Elvis Jovanović.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati