54.83.66.51 US
 

Strojovođa pola sata tražio pomoć iz Podgorice, ali pomoć nije stigla

Piše:
četvrtak, 26.1.2006. 14:51
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

TRI DANA nakon stravične prometne nesreće vlaka kod Podgorice u kojoj je poginulo 45 ljudi, na svjetlo dana počeli su izbijati dosad nepoznati detalji koji su prethodili nesreći.

Podsjetimo, u srijedu je izvršni direktor Željeznica Crne Gore, Momčilo Rakočević, optužio strojovođu Slobodana Drobnjaka ustvrdivši da je "do nesreće najvjerojatnije došlo zato što strojovođa i prateće osoblje vlaka nisu u potpunosti ispoštovali predviđene procedure koje su u tom slučaju trebale osigurati vlak od samopokretanja".

No, Drobnjakova odvjetnica je lokalnim medijima ispričala sasvim drugu priču, istaknuvši da je njezin klijent poštovao sve propise koji vrijede u izvanrednim situacijama.

"Kad je prošao stanicu Bratonožići, naišao je na trafo-stanicu. Poštujući proceduru o željezničkom prometu, isključio je napon. To je učinio jer na tom mjestu po propisu ne smije biti napona. Vlak je potom išao još 30 metara. Poslije znaka prestanka zabrane, Drobnjak je pokušao uključiti napon, ali to više nije bilo moguće. Primjetio je da mu pada tlak zraka u kočnicama uslijed nedovoljnog napajanja u sustavu i zaustavio je vlak.

Srpski Kurir navodi da je Drobnjak, nakon što je osigurao vlak od samopokretanja, tražio pomoć iz Podgorice, ali ona nije došla.

"Kompoziciju je osigurao od samopokretanja postavivši četiri ručne papuče ispod kotača i pozvao je pomoć, koja nije stigla." - kazala je Drobnjakova odvjetnica Dragana Vujović, dodavši kako su osigurani vlak i putnici pomoć čekali pola sata, ali pomoć unatoč tomu nije došla.

Vujović je ustvrdila da je Drobnjak potom izašao iz vlaka, a kad se vlak sam od sebe opet pokrenuo, nekako je uspio ući u vlak. No, vlak je nastavio ubrzavati budući da na tom dijelu pruge teren jako nagnut prema dolje. Potom je uslijedilo 14 kilometara vožnje na kojima strojovođa nije imao nikakvu kontrolu nad vlakom, unatoč povlačenju ručnih kočnica. Kako doznaje srpski tabloid Kurir, u trenutku nesreće vlak je jurio brzinom od 110 km/h.

Vujović se zapitala i kako je to moguće da je Drobnjak bio jedini strojovođa u vlaku: "Pitanje je kako se uopće smjelo dogoditi da strojovođa ide sam, odnosno da je bez pomoćnika?"

Istražni sudac Osnovnog suda u Podgorici Zoran Radović odredio je pritvor od 30 dana strojovođi Slobodanu Drobnjaku koji je osumnjičen da je počinio teško djelo protiv sigurnosti u prometu.

Rezultati istrage o uzroku nesreće koju vodi profesor beogradskog Fakulteta za promet Milan Marković trebali bi biti objavljeni za desetak dana.

Index.hr/MINA/Kurir/Hina

Komentari
Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i Index.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.
Vezano
Vijesti  |  Tagovi
  • Nema vezanih vijesti
Najpopularnije
Danas  |  Jučer  |  Tjedan
Najnovije