Struka: Odredba o 0,0 promila besmilica, tvrdnje MUP-a su netočne
PODACI kojima raspolažu stručnjaci govore da su za trećinu prometnih nesreća krivi vozači, za trećinu neispravna vozila, a za trećinu loše ceste. U razdoblju od 20. kolovoza do 20. rujna ove godine dogodilo se 7.039 prometnih nesreća, a u samo 392 slučaja krivac je bio alkohol.
Prof. dr. sc. Ivan Dadić, redoviti profesor na Fakultetu prometnih znanosti u Zagrebu i znanstveni savjetnik u Institutu prometa i veza, izjavio je za T Portal da se hrvatske statistike oko uzroka prometnih nesreća gotovo jednake onima u Europi. Tvrdi da MUP-ove statistike, prema kojima je u 95 posto prometnih nesreća kriv vozač, nisu realne. Iz tog razloga, kaže Dadić, najnoviji rigorozni Zakon o sigurnosti na cestama nije dobar. Dodaje da njegovi represivni propisi najviše štete malom čovjeku.
Profesor Dadić objašnjava da su za veliku većinu prometnih nesreća krivi faktori međuovisnosti vozača, vozila i ceste, od kojih od posebno izdvojio cestu. Smatra da je najveća greška novog Zakona o sigurnosti u prometu činjenica da je prometni policajac vrhovni sudac za prometne nesreće koji na mjestu okrivi vozača ne istražujući ni cestu ni prometnu signalizaciju.
Prof. Dadić smatra da su tvrdnje ministra policije po kojima se smanjio broj prometnih nesreća netočne. Tvrdi da se broj prometnih nezgoda nije smanjio, već je samo evidentiran manji broj nezgoda.
Hrvatska uprava za ceste u suradnji s policijskim upravama eksperimentalno je sanirala osam crnih točaka. Radi se o raskrižju Dubrovnik - Sustjepan na državnoj cesti broj 8, zavoju Bjelovar (Rovišće) na D28, zavoju Bjelovar (Ćurlovac) na D43, zavoju Zadar (Ljubački stanovi) na županijskoj cesti, raskrižju Nedelišće na D3 i D-208, zavoju Našice - Đakovo (Bračevci) na D515, zavoju Klinča Sela na županijskoj cesti te raskrižju u Kloštar Ivaniću.
Na navedenim mjestima godišnje je prosječno život izgubilo12 osoba, a nakon sanacije, kako pokazuju statistike, samo jedna osoba.
"Broj nesreća na saniranim opasnim mjestima smanjio za preko 90 posto, što pokazuje da je ljudski faktor krivac u manje od deset posto slučajeve." – objašnjava Dadić.
Sanacija svih osam crnih točaka stajala nešto više od 500.000 kuna.
Prof. Dadić je upozorio da prilikom donošenja novog Zakona o sigurnosti u prometu na cestama nitko nije konzultirao struku. Zakon je donesen u koordinaciji MUP-a i Ministarstva prometa bez konzultacije Instituta prometa, Fakulteta prometnih znanosti i medicinskih stručnjaka.
Odredbu o 0,0 promila stručnjaci su nazvali besmislicom koja neće donijeti nikakve rezultate. Dadić zaključuje da se vjerojatno donošenjem ove odredbe željeli sakriti pravi razlozi velikog broja prometnih nesreća u Hrvatskoj. Zalaže se za 0,8 promila, jer Hrvatska je ipak turistička zemlja. Profesionalnim vozačima Dadić bi postavio granicu na 0,5 promila alkohola u krvi, a za mlade vozače ta bi granica iznosila 0,3 promila.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati