54.80.198.222 US
 

STUDIJA: GENI NISU 'SPECIJALISTI', NEGO 'OPĆA PRAKSA'

Piše:
četvrtak, 11.9.2003. 12:46
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Suprotno uobičajenu vjerovanju znanstvenika, jedan gen može biti odgovoran za veći broj poremećaja u učenju, piše u studiji objavljenoj u utorak. L

"Ovi novi podaci pokazuju da su geni opće prakse, a ne usko specijalizirani, kako mnogi vjeruju", rekao je na godišnjem sastanku Britanske udruge za napredak znanosti profesor Robert Plomin s londonskog instituta za psihijatriju.

Plomin je rekao da se rezultati temelje na studiji 15 tisuća britanskih blizanaca u dobi od dvije, tri, četiri i sedam godina.

"Genetski utjecaj na česte poteškoće u učenju nije specifičan za svaki pojedini poremećaj", rekao je.

Prema njegovim riječima, studija je pokazala da su geni koji utječu na česte poteškoće u čitanju, matematici i jeziku isti oni koje se nađe u normalnim slučajevima.

Isto tako, jedan gen povezan s jednim poremećajem u učenju vjerojatno će biti povezan i s ostalim poremećajima.

Plomin je rekao da se previše vremena i energije troši na izoliranje specifičnih gena i na povezivanje gena sa specifičnim poremećajima.

Idući korak morala bi biti identifikacija genskih skupina koje najviše utječu na poremećaje u učenju u prvim školskim godinama.

Gotovo deset posto djece ima neki oblik poremećaja u učenju, rekao je Plomin.

(Hina) vm dgk

Komentari
Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i Index.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.
Vezano
Vijesti  |  Tagovi
  • Nema vezanih vijesti
Najpopularnije
Danas  |  Jučer  |  Tjedan
Najnovije