54.81.232.54 US
 

Suđenje za vlak smrti: U Rudinama se dogodio sumrak protupožarne zaštite u HŽ-u

KLJUČNI PODACI
  • Nastavljeno suđenje za željezničku nesreću u Rudinama
  • Svjedočio vozač robela s kojeg se špricao retardant i vatrogasci koji su prskali prugu
  • Nabavku retardanta naložio je bivši šef HŽ Infastrukture, no on nije obuhvaćen postupkom
Piše: D.M.
srijeda, 2.3.2011. 20:59
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Foto: Nikola Vilić / Cropix

NASTAVLJA se suđenje za tragediju "vlaka smrti". Straha na razmazanim tračnicama danas se prisjetio Sergej Pribudić, vozač robela, koji je vukao vagon s kojeg se špricao retardant. Kad su čuli za izlijetanje u Rudinama, krenuli su u pomoć nagibnom vlaku, no malo je nedostajalo da na svom putu pometu desetke spasitelja i novinara...

"Molio sam Boga da robel iskoči..."

Pribudić je sucu Damiru Romcu kazao da se retardant prije polijevao kao mlaz vode te da nisu koristili mlaznice za prskanje. Iznenadio se je kad je čuo da retardant neće miješati sa vodom. 

Za tragediju je saznao u Labinu, netom nakon što su pošpricali prugu. "Što ste učinili, izletio je nagibni", u suzama mi je kazala prometnica", prisjetio se Pribudić. Krenuli su u pomoć, no robel je ubrzavao, premda su bila uključena sva tri sustava kočenja. Pribudić i ostali iskočili su s vlaka bez kontrole. "Pozvao sam ljude na mjestu nesreće, rekao im da robel juri prema njima i neka se miču sa pruge. Samo sam molio Boga da robel iskoči prije no što stigne do njih", prepričao je Pribudić dramatične trenutke.

"Nisam ni pomislio da bi tračnice mogle postati sklizave..."

Drago Ivanković, šef Službe zaštite od požara HŽ Infrastrukture, bio je blagonaklon prema Dragi Rogulju, optuženom voditelju splitskog Odjela zaštite od požara, ali je zato osuo je drvlje i kamenje na prvooptuženog Ivana Medaka, bivšeg šefa Ekologije HŽ Infrastrukture.

Kaže da je upozoravao da se ne smiju špricati pragovi. "Novac se trošio bez veze, nije se radilo kako bi trebalo, ali mi uopće nije padalo na pamet da bi tračnice zbog prskanja mogle postati sklizave. Struka nije sudjelovala u ovome, jer u odabiru i rasprskavanju retardanta nije sudjelovala stručna služba zaštite od požara i osobe koje imaju položen stručni ispit u MUP-u. Na željeznici se dogodio sumrak struke protupožarne zaštite. Medak nije stručan jer nema ispit, a on je izradio tender. Drago Rogulj je pazio koliko se bačava troši, a kad je vidio da se ne radi propisano, o tome me obavijestio, ali više od toga nije mogao napraviti. Nije imao ovlasti zaustaviti špricanjem. To je mogao Medak, ali on nije bio na vagonu. Rogulj nije imao nikakve ovlasti", ustvrdio je Ivanković.

TEKST SE NASTAVLJA ISPOD OGLASA

Nabavu potpisao direktor HŽ Infrastrukture, a optužen Medak?

Direktor nabave HŽ Infrastrukture Tihomir Grgac pojasnio je tehničke detalje oko povjerenstva koje je izabralo sporni retardant: "Predsjednik Uprave potpisuje odluku o imenovanju povjerenstva, odluku o odabiru ponuđača donosi povjerenstvo, a potpisuje opet predsjednik uprave, u doba nabavke retardanta TG-300 bio je Mijat Kurtušić."

On, pak, nije u postupku, a državno odvjetništvo za spornu nabavu tereti isključivo Medaka, premda nije njegov potpis na papiru, već Kurtušićev?! To je zapravo forte Medakove obrane. Da je učinio sve po zakonu. Čak nije ni potpisao.

Nervozni vozač robela

Svjedočili i vatrogasci DVD-a Stružec, među njima i sin optuženog Branka Tišljara. Nisu ni znali što će raditi, tek im se posao u Rudinama učinio kao dobra prilika da odu na more. Svjedok Mario Idžan prisjetio se kako je vozač robela bio iznimno neugodan i nervozan. Stalno je bio ljut i prigovarao, a službenici u Labinu izgovorio je razne prostote.

Komentari
Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i Index.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.
Vezano
Vijesti  |  Tagovi
Najpopularnije
Danas  |  Jučer  |  Tjedan
Najnovije