Sve češće žalbe europskih građana europskom ombdusmanu
Tekst se nastavlja ispod oglasa
GRAĐANI sve češće i više koriste svoje pravo da se žale europskom ombudsmanu tako da je porast žalbi u prvih deset mjeseci 2004. godine narastao za 54 posto u usporedbi s istim razdobljem prošle godine, priopćila je Europska komisija.
Europski ombudsman Nikoforios Diamandouros uvjeren je "da je porast žalbi više odraz povećanog znanja koje građani imaju o svojim pravima nego li pogoršanja administrativnog djelovanja europskih institucija", dodaje se u priopćenju.
Europski ombudsman, s ciljem poboljšanja na tom polju, namjerava na sljedećem zasjedanju Europskog parlamenta iznijeti niz pitanja koja će biti usmjerena na veću transparentnost i na bolje administrativno "ponašanje".
Diamandouros je, kaže se u priopćenju, istaknuo da se "ne smije podcjenjivati važnost transparentnosti u zadobivanju povjerenja građana".
Naime, kako se kaže u priopćenju, odbijanje davanja informacija vezanih za rad europskih institucija još je uvijek predmet najvećeg dijela žalbi koje se podnose ombudsmanu.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
"Čvrsto vjerujem da je raspravljanje iza zatvorenih vrata - o pitanjima koja se odnose na svakodnevni život naših građana - nešto što ne smijemo braniti", rekao je Diamandouros.
Također, Europski zakon o dobrom administrativnom ponašanju, koji je u Europskom parlamentu usvojen još 2001. godine, ne provodi se u potpunosti u svim institucijama i tijelima EU-a, stoji u priopćenju.
Ombudsman je izrazio zabrinutost "da je, u sadašnjoj situaciji u kojoj ima mnogo različitih zakona koji se preklapaju, građanima teško razumijeti koja su njihova prava".
"Očekujem da će nova Komisija nastaviti raditi na obvezama koje je preuzela njezina prethodnica i da će započeti rad na administrativnom zakonu za koji postoji zakonska osnova u europskom ustavu", rekao je europski ombudsman.
Europski će parlament održati raspravu o radu europskog ombudsmana 18. studenoga u Strasbourgu.
Europski ombudsman Nikoforios Diamandouros uvjeren je "da je porast žalbi više odraz povećanog znanja koje građani imaju o svojim pravima nego li pogoršanja administrativnog djelovanja europskih institucija", dodaje se u priopćenju.
Europski ombudsman, s ciljem poboljšanja na tom polju, namjerava na sljedećem zasjedanju Europskog parlamenta iznijeti niz pitanja koja će biti usmjerena na veću transparentnost i na bolje administrativno "ponašanje".
Diamandouros je, kaže se u priopćenju, istaknuo da se "ne smije podcjenjivati važnost transparentnosti u zadobivanju povjerenja građana".
Naime, kako se kaže u priopćenju, odbijanje davanja informacija vezanih za rad europskih institucija još je uvijek predmet najvećeg dijela žalbi koje se podnose ombudsmanu.
Također, Europski zakon o dobrom administrativnom ponašanju, koji je u Europskom parlamentu usvojen još 2001. godine, ne provodi se u potpunosti u svim institucijama i tijelima EU-a, stoji u priopćenju.
Ombudsman je izrazio zabrinutost "da je, u sadašnjoj situaciji u kojoj ima mnogo različitih zakona koji se preklapaju, građanima teško razumijeti koja su njihova prava".
"Očekujem da će nova Komisija nastaviti raditi na obvezama koje je preuzela njezina prethodnica i da će započeti rad na administrativnom zakonu za koji postoji zakonska osnova u europskom ustavu", rekao je europski ombudsman.
Europski će parlament održati raspravu o radu europskog ombudsmana 18. studenoga u Strasbourgu.
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
Učitavanje komentara
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati