54.158.253.134 US

Svemir možda ima oblik nogometne lopte

četvrtak, 9.10.2003. 15:37

SVEMIR možda nije beskonačan, tvrde američki znanstvenici dodajući da bi oblikom mogao podsjećati na nogometnu loptu.

Matematičar Jeffrey Weeks i istraživači s pariškog Sveučilišta analizirali su podatke koji pokazuju da svemir nije beskonačan i da je sastavljen od zaobljenih peterokuta povezanih u loptu.

Rezultati istraživanja objavljeni su u časopisu Nature.

Znanstvenici tvrde da podaci iz NASA-ine sonde za mikrovalnu anizotropiju Wilkinson (WMAP) koja mjeri zračenja nakon Velikog praska nisu u skladu s tvrdnjom da je svemir beskonačan.

"Ljudi su se od antičkih vremena pitali je li svemir beskonačan. Danas, nakon više od dva tisućljeća, na temelju podataka dobivenih promatranjima možda ćemo napokon dobiti odgovor na to pitanje", rekao je Weeks.

Ako su Weeksove pretpostavke točne, rekao je George Ellis sa sveučilišta u Cape Townu, možda doista živimo u malom, zatvorenom svemiru.