Transparency International BiH zatrpan prijavama građana zbog korupcije
Tekst se nastavlja ispod oglasa
TRANSPARENCY International (TI) BiH, odnosno njegov Centar za pravnu pomoć protiv korupcije, zaprimio je tijekom dva mjeseca postojanja 1.400 prijava građana od kojih se 859 odnosi na korupciju, izjavio je u četvrtak u Banjoj Luci voditelj Centra, Darijo Lazić.
Navodeći da se prijave za korupciju odnose na većinu državnih i javnih službi, Lazić je posebno alarmantnim ocijenio činjenicu da u korumpiranosti prednjače inspekcijske službe na razini općina i kantona u oba entiteta. Ukazao je i na koordiniranost inspektora kod uzimanja mita.
Primjerice, komunalni inspektor "markira" osobu koja daje mito, a nakon toga "po svoj dio kolača" dolaze inspektori drugih službi. Ukoliko budu uskraćeni za nagradu, vlasnik markiranog trgovačkog objekta biva svakodnevno izvrgnut inspekcijskim kontrolama koje praktično paraliziraju njegovo poslovanje.
"Apeliramo na sve građane i poslovne ljude da ne podliježu pritiscima i da svaki slučaj traženja mita prijave", kazao je Darijo Lazić.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Kao primjere institucija koje dobro surađuju s TI-om naveo je Ministarstvo rada Federacije BiH, Državnu graničnu službu, Tužiteljstvo FBiH, Upravu carina i tužiteljstvo RS, te gradonačelnika Banja Luke Dragoljuba Davidovića, koji je na temelju dokumenata Centra za pravnu pomoć TI smijenio dva viša činovnika gradske uprave
Lazić je istodobno upozorio da praksu uzimanja mita prilikom procjene invalidnosti uporno ignorira Fond mirovinsko-invalidskog osiguranja RS. Dodao je da suradnju odbija MUP FBiH, kao i ministarstva za prosvjetu i za izbjeglice RS.
Transparency International također je upozorio da javni pravobranitelj BiH pojave korupcije "ne doživljava kao kršenje ljudskih prava".
Navodeći da se prijave za korupciju odnose na većinu državnih i javnih službi, Lazić je posebno alarmantnim ocijenio činjenicu da u korumpiranosti prednjače inspekcijske službe na razini općina i kantona u oba entiteta. Ukazao je i na koordiniranost inspektora kod uzimanja mita.
Primjerice, komunalni inspektor "markira" osobu koja daje mito, a nakon toga "po svoj dio kolača" dolaze inspektori drugih službi. Ukoliko budu uskraćeni za nagradu, vlasnik markiranog trgovačkog objekta biva svakodnevno izvrgnut inspekcijskim kontrolama koje praktično paraliziraju njegovo poslovanje.
"Apeliramo na sve građane i poslovne ljude da ne podliježu pritiscima i da svaki slučaj traženja mita prijave", kazao je Darijo Lazić.
Kao primjere institucija koje dobro surađuju s TI-om naveo je Ministarstvo rada Federacije BiH, Državnu graničnu službu, Tužiteljstvo FBiH, Upravu carina i tužiteljstvo RS, te gradonačelnika Banja Luke Dragoljuba Davidovića, koji je na temelju dokumenata Centra za pravnu pomoć TI smijenio dva viša činovnika gradske uprave
Lazić je istodobno upozorio da praksu uzimanja mita prilikom procjene invalidnosti uporno ignorira Fond mirovinsko-invalidskog osiguranja RS. Dodao je da suradnju odbija MUP FBiH, kao i ministarstva za prosvjetu i za izbjeglice RS.
Transparency International također je upozorio da javni pravobranitelj BiH pojave korupcije "ne doživljava kao kršenje ljudskih prava".
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
Učitavanje komentara
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati