Tunelom ispod mora spojiti Europu i Afriku
ZA DESETAK će godina Europa i Afrika biti povezane pomorskim željezničkim tunelom ispod Gibraltarskog moreuza.
Najvjerojatnije je da će već 2.008. godine započeti radovi na prokopavanju gotovo četrdeset kilometara dugog "dvojnog" željezničkog tunela ispod Gibraltarskog moreuza između Šanjolske i Maroka. Ovih su dana, naime, stručne skupine Maroka i Španije postigle načelni dogovor o podzemno-podvodnoj trasi kojom bi se spojili Crni i Stari Kontinent. Tunelom bi se spojili rtovi Palomas na europskom i Malabata na afričkom kopnu. Za takvu su se trasu stručnjaci odlučili zato, jer na tom dijelu dubina nije veća od 300 metara. Prve procjene govore da će cijeli posao stajati oko tri milijarde eura od čega bi najveći dio trebala platiti Europska unija.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
O ovoj velikoj transkontinentalnoj investiciji dvije se države dogovaraju gotovo dva desetljeća. Usput rečeno, odbačena je ideja o spajanju kontinenata divovskim mostom. Dvije su države, da pokažu kako misle ozbiljno, dosad već izgradile po sto metara ispitnog tunela. "Podmorsko" povezivanje Europe i Afrike na začetku 21. stoljeća, uspoređuje se s poduhvatima kakvi su bili prokopavanje Sueskog kanala u 19. i Panamskog kanala u 20. stoljeću.
Najvjerojatnije je da će već 2.008. godine započeti radovi na prokopavanju gotovo četrdeset kilometara dugog "dvojnog" željezničkog tunela ispod Gibraltarskog moreuza između Šanjolske i Maroka. Ovih su dana, naime, stručne skupine Maroka i Španije postigle načelni dogovor o podzemno-podvodnoj trasi kojom bi se spojili Crni i Stari Kontinent. Tunelom bi se spojili rtovi Palomas na europskom i Malabata na afričkom kopnu. Za takvu su se trasu stručnjaci odlučili zato, jer na tom dijelu dubina nije veća od 300 metara. Prve procjene govore da će cijeli posao stajati oko tri milijarde eura od čega bi najveći dio trebala platiti Europska unija.
O ovoj velikoj transkontinentalnoj investiciji dvije se države dogovaraju gotovo dva desetljeća. Usput rečeno, odbačena je ideja o spajanju kontinenata divovskim mostom. Dvije su države, da pokažu kako misle ozbiljno, dosad već izgradile po sto metara ispitnog tunela. "Podmorsko" povezivanje Europe i Afrike na začetku 21. stoljeća, uspoređuje se s poduhvatima kakvi su bili prokopavanje Sueskog kanala u 19. i Panamskog kanala u 20. stoljeću.
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
Učitavanje komentara
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati