u foajeu hnk-a IZLOŽBA EDE MURTIĆA "moje američke bilješke"
Tekst se nastavlja ispod oglasa
U povodu premijere mjuzikla "Priča sa zapadne strane" večeras je u foajeu Hrvatskog narodnog kazališta (HNK) u Zagrebu otvorena izložba Ede Murtića "Moje američke bilješke". L
Govoreći o toj prijelomnoj izložbi vodećega hrvatskog slikara, likovni kritičar Tonko Maroević naglasio je da je to povijesna izložba kojom se Edo Murtić predstavio početkom 50-tih godina 20. stoljeća, i kojom je inaugurirao obnoviteljske tokove hrvatskoga slikarstva, raskidajući u tadašnjem južnoslavenskom kulturnom prostoru s ideologijom i praksom socijalističkog realizma.
"Na motivskoj razini izbor moćnih velegradskih prizora nebodera, mostova i svjetlosnih aglomeracija, bio je u suprotnosti s prevladavajućom pitomošću mrtvih priroda ili lažnom idiličnošću poljskih radova. A, na razini izraza, Murtićeve američke impresije i realizacije nosile su moćan biljeg gestualnosti i temperamenta, kromatske silovitosti i kompozicijskog dinamizma", rekao je Maroević.
Također je naglasio kako je Murtić, "ne odričući se još uvijek ikoničkih, mimetičkih pretpostavki, tom izložbom učinio bitan korak prema likovnoj autonomiji i čistom slikarskom preobražaju motiva, tako da se je nešto kasnija umjetnikova apstraktna faza nadovezala na asimilirane američke tekovine".
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Ponovni američki Murtićev izlet 1986. rezultirao je slikama koje su istodobno prepoznavanje i preobrazba nekadašnjih izazova.
Iz tog razdoblja uslijedila je serija pastela i gvaševa s novim američkim vedutama koje se dojmljuju neobičnom svježinom i jasnoćom izvedbe. Na svakom listu ove izložbe podjednako je zamjetljiv osebujan rukopis, a svaka slika je uvjerljiv trga umjetničke vizije i ostvarene ekspresivne jednodušnosti Ede Murtića, rekao je, uz ostalo, Maroević.
(Hina) ta sp
Govoreći o toj prijelomnoj izložbi vodećega hrvatskog slikara, likovni kritičar Tonko Maroević naglasio je da je to povijesna izložba kojom se Edo Murtić predstavio početkom 50-tih godina 20. stoljeća, i kojom je inaugurirao obnoviteljske tokove hrvatskoga slikarstva, raskidajući u tadašnjem južnoslavenskom kulturnom prostoru s ideologijom i praksom socijalističkog realizma.
"Na motivskoj razini izbor moćnih velegradskih prizora nebodera, mostova i svjetlosnih aglomeracija, bio je u suprotnosti s prevladavajućom pitomošću mrtvih priroda ili lažnom idiličnošću poljskih radova. A, na razini izraza, Murtićeve američke impresije i realizacije nosile su moćan biljeg gestualnosti i temperamenta, kromatske silovitosti i kompozicijskog dinamizma", rekao je Maroević.
Također je naglasio kako je Murtić, "ne odričući se još uvijek ikoničkih, mimetičkih pretpostavki, tom izložbom učinio bitan korak prema likovnoj autonomiji i čistom slikarskom preobražaju motiva, tako da se je nešto kasnija umjetnikova apstraktna faza nadovezala na asimilirane američke tekovine".
Iz tog razdoblja uslijedila je serija pastela i gvaševa s novim američkim vedutama koje se dojmljuju neobičnom svježinom i jasnoćom izvedbe. Na svakom listu ove izložbe podjednako je zamjetljiv osebujan rukopis, a svaka slika je uvjerljiv trga umjetničke vizije i ostvarene ekspresivne jednodušnosti Ede Murtića, rekao je, uz ostalo, Maroević.
(Hina) ta sp
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
Učitavanje komentara
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati