54.80.236.48 US

U Indiji pronađena jaja dinosaura stara 65 milijuna godina

četvrtak, 1.10.2009. 21:40

Tekst: I.Ka.
Foto: Wikipedia

GEOLOZI su u južnoj Indiji našli više stotina jaja dinosaura, za koje se predviđa da su stari oko 65 milijuna godina. Istraživači su jaja pronašli sasvim slučajno jer su u sklopu projekta, tražili lokaciju antičkog riječkog korita, prenosi BBC.

Tijekom kopanja su arheolozi pronašli fosilne ostatke koji su bili nalik jajima. Otkriće su fotografirali i poslali na adrese brojnih sveučilišta u svijetu, koja su potvrdila pretpostavku arheologa da se radi o jajima dinosaura.

Svako jaje je veličine nogometne lopte, u promjeru imaju od 13 do 23 centimetra, a zakopani su bili u pješčana gnijezda. Vođa skupine arheologa Mu Ramkumar je naglasio da je otkriće posebno važno jer daje novo svjetlo izumiranju dinosaura.

Vulkani krivi za izumiranje?

"Važnost otkrića je u tome što smo jaja pronašli na različitim dubinama, što znači da su dinosauri jaja ostavljali na ista mjesta više godina", dodao je Ramkumar. "Sljedeća vrlo važna stvar u ovom otkriću je da smo na jajima pronašli vulkanski prah, što bi moglo značiti da su u izumiranju dinosaura svoju ulogu odigrali i vulkani".

Znanstvenici smatraju da jaja pripadaju vrsti dinosaura biljojeda, vrste Sauropod. Njihovi fosilni ostaci su pronađeni na svim kontinentima, pa čak i na Antarktici. Paleontolozi ovu vrstu dinosaura opisuju kao velike biljojede s četiri noge, velikim truplom, dugim vratom i repom te malom glavom.