54.226.179.247 US

U Indiji pronađena jaja dinosaura stara 65 milijuna godina

četvrtak, 1.10.2009. 21:40

Tekst: I.Ka.
Foto: Wikipedia

GEOLOZI su u južnoj Indiji našli više stotina jaja dinosaura, za koje se predviđa da su stari oko 65 milijuna godina. Istraživači su jaja pronašli sasvim slučajno jer su u sklopu projekta, tražili lokaciju antičkog riječkog korita, prenosi BBC.

Tijekom kopanja su arheolozi pronašli fosilne ostatke koji su bili nalik jajima. Otkriće su fotografirali i poslali na adrese brojnih sveučilišta u svijetu, koja su potvrdila pretpostavku arheologa da se radi o jajima dinosaura.

Svako jaje je veličine nogometne lopte, u promjeru imaju od 13 do 23 centimetra, a zakopani su bili u pješčana gnijezda. Vođa skupine arheologa Mu Ramkumar je naglasio da je otkriće posebno važno jer daje novo svjetlo izumiranju dinosaura.

TEKST SE NASTAVLJA ISPOD OGLASA

Vulkani krivi za izumiranje?

"Važnost otkrića je u tome što smo jaja pronašli na različitim dubinama, što znači da su dinosauri jaja ostavljali na ista mjesta više godina", dodao je Ramkumar. "Sljedeća vrlo važna stvar u ovom otkriću je da smo na jajima pronašli vulkanski prah, što bi moglo značiti da su u izumiranju dinosaura svoju ulogu odigrali i vulkani".

Znanstvenici smatraju da jaja pripadaju vrsti dinosaura biljojeda, vrste Sauropod. Njihovi fosilni ostaci su pronađeni na svim kontinentima, pa čak i na Antarktici. Paleontolozi ovu vrstu dinosaura opisuju kao velike biljojede s četiri noge, velikim truplom, dugim vratom i repom te malom glavom.