Umro kipar Mario Merz, dobitnik ugledne japanske nagrade za 2003.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
TALIJANSKI kipar Mario Merz, dobitnik nagrade Praemium Imperiale za 2003., koju dodjeljuje Japanska udruga za umjetnost, umro je u nedjelju u Torinu (na sjeveru Italije) u 78. godini, prenijela je agencija ANSA.
Ta je japanska nagrada među najuglednijim umjetničkim nagradama u svijetu.
Mario Merz nagrađen je ove godine za kiparstvo, u društvu s Talijanom Claudiom Abbadom (za glazbu), Britancima Kenom Loachom (za film) i Bridget Riley (za slikarstvo) te Nizozemcem Remom Koolhaasom (za arhitekturu).
Mario Merz primio je nagradu vrijednu 15 milijuna jena (oko 130.000 eura) u listopadu u Tokiju.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Talijanski kipar, rođen u Milanu 1925., počeo je slikati za Drugog svjetskog rata u zatvoru, kamo je dospio jer je raspačavao protufašističke letke.
Sredinom 1960-ih počeo se baviti kiparstvom, a 1967. je zajedno s drugim umjetnicima utemeljio skupinu Arte Povera, nestrukturirani pokret koji je rabio vrlo skromne materijale iz svakodnevnog života.
Godine 1968. usvojio je motiv iglua koji postaje njegov znak raspoznavanja i otad radi metalne konstrukcije prekrivene komadima gline, voska i ilovače.
Pokret "Arte Povera važan je jer je povezan sa životom. U umjetnosti treba rabiti sve što dolazi iz života i ne treba odbacivati stvari zato što mislimo da se život i umjetnost međusobno isključuju", kazao je Merz.
Ta je japanska nagrada među najuglednijim umjetničkim nagradama u svijetu.
Mario Merz nagrađen je ove godine za kiparstvo, u društvu s Talijanom Claudiom Abbadom (za glazbu), Britancima Kenom Loachom (za film) i Bridget Riley (za slikarstvo) te Nizozemcem Remom Koolhaasom (za arhitekturu).
Mario Merz primio je nagradu vrijednu 15 milijuna jena (oko 130.000 eura) u listopadu u Tokiju.
Sredinom 1960-ih počeo se baviti kiparstvom, a 1967. je zajedno s drugim umjetnicima utemeljio skupinu Arte Povera, nestrukturirani pokret koji je rabio vrlo skromne materijale iz svakodnevnog života.
Godine 1968. usvojio je motiv iglua koji postaje njegov znak raspoznavanja i otad radi metalne konstrukcije prekrivene komadima gline, voska i ilovače.
Pokret "Arte Povera važan je jer je povezan sa životom. U umjetnosti treba rabiti sve što dolazi iz života i ne treba odbacivati stvari zato što mislimo da se život i umjetnost međusobno isključuju", kazao je Merz.
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
Učitavanje komentara
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati