54.163.39.19 US
 

Upozorenje novinaru HTV-a: Radi kako INA kaže ili ćeš dobiti otkaz!

Piše:
četvrtak, 14.7.2005. 12:32
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

POJEDINE moćne tvrtke i izdašni oglašivači na HTV-u otišli su toliko daleko da otkazom prijete novinarima ukoliko se ovi usude u negativnom kontekstu progovoriti o dotičnim tvrtkama. Radi se o klasičnoj ucjeni po šabloni "radite kako mi kažemo ili ćemo se prestati oglašavati na HTV-u".

Ako ćemo suditi prema izjavama urednika i novinara HTV-a, situacija je više no alarmantna.

Naime, HTV se nalazi pod velikim udarom tvrtki koje se reklamiraju na televiziji, koje otvoreno ucjenjuju i samo vodstvo HRT-a.

"Ukoliko HTV odmah ne prestane o tim tvrtkama negativno govoriti, one će razvrgnuti multimilijunske ugovore s našom nacionalnom TV kompanijom", tvrde novinari i urednici HTV-a, a prenosi Slobodna Dalmacija.

Djelatnici HTV-a ogorčeni su ovim činom, a razloga za zabrinutost imaju i previše. Desetak domaćih i međunarodnih tvrtki izravno su zaprijetili novinarima i urednicima da će ih smijeniti koristeći svoje veze na HTV-u.

Na meti ljutitih tvrtki našli su se urednici emisija "Latinica" i "Otvoreno", Denis Latin i Hloverka Novak-Srzić.

Hloverka Novak-Srzić ne želi otkriti imena tih tvrtki, ali priznaje kako je pritisak sve veći. Spomenula je i to da će morati javno o tome progovoriti, jer se marketing mora definitivno odijeliti od novinarstva, iako nije posve jasno zbog čega ne želi otvoreno reći o kojim se tvrtkama radi.

Denis Latin, pak, je otvoreno progovorio o tvrtkama koje su ga pokušale ucijeniti. Među njima se posebno okomio na Inu, koja je vrlo važni partner HTV-a. Do kulminacije pritisaka došlo je kad je Latin kao gošću u popularnu emisiju doveo "zviždačicu" Vesnu Balenović, koja već godinama upozorava na nepravilnosti u Ini.

I drugi djelatnici HTV-a također su imali problema s Inom, a jednom je novinaru djelatnica spomenute tvrtke prijetila čak i otkazom, jer nije bila zadovoljna njegovim radom.

Ravnatelji Mirko Galić i Marija Nemčić, piše "Slobodna" pozivajući se na izjavu Vesne Balenović, su morali stajati "u stavu mirno" ispred predsjednika Uprave Ine Tomislava Dragičevića, koji je prijetio otkazivanjem marketinških ugovora ako se o Ini bude negativno govorilo u emisijama HTV-a.

Novinarka Branka Šeparović je imala slične probleme, ali s drugom tvrtkom. Nju je, naime, napala Coca-Cola jer je Šeparovićka objavila da se u popularnom piću nalaze mnogi štetni sastojci.

Ravnatelj HRT-a Mirko Galić govori kako nije čuo za te pritiske.

"Ako je toga bilo, taj koji ima te podatke neka mi dođe. Mi smo s Inom imali nekoliko razgovora u zadnjih nekoliko godina, ali smo uvijek lučili što je marketinška i poslovna suradnja od onoga što je posao javne televizije. Ina je bila osjetljiva na pojavu gđe Balenović jer je postojao spor između Ine, predsjednika Uprave gosp. Dragičevića i spomenute gospođe. Vesna Balenović nije nekakav poseban stručnjak ni za ekonomiju ni za financije. HRT ipak nitko ne može kupiti!" - kazao je Galić.

"Nažalost, praksa slušanja i gledanja samo jedne strane u nekih je novinara postala pravilo. Ina je na takvo neetičko ponašanje upozorila i HND." - riječi su prozvanih Ininih stručnjaka.

Prvi čovjek HND-a, Dragutin Lučić, ostao je jako iznenađen vijestima s HTV-a, ali kaže da se takvo što kad-tad moralo dogoditi, jer slične probleme imaju i zapadne demokracije.

Prema Lučićevim riječima, javna se televizija mora oduprijeti bilo kakvom vanjskom pokušaju uređivanja njezina programa.

Komentari
Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i Index.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.
Vezano
Vijesti  |  Tagovi
Najpopularnije
Danas  |  Jučer  |  Tjedan
Najnovije