54.144.194.161 US
 

Zagreb: Prvi put izvješće o stanju gradske imovine

Piše:
četvrtak, 17.4.2003. 18:29
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

GRAD Zagreb upravlja s 4750 poslovnih prostora i 9247 stanova, podaci su iz Izvješća o stanju gradske imovine grada Zagreba koje je danas prvi put razmatrano na sjednici Gradskog poglavarstva.

To izvješće je početna inventura stanja gradske imovine koja je priređena za skupštinsku sjednicu što je bio i jedan od programskih zadataka vladajuće zagrebačke koalicije SDP-HNS, složili su se danas na sjednici članovi Poglavarstva.

Rečeno je da su već uknjižene mnoge velike površine zemljišta, a trenutačno se upisuje i park Maksimir sa Zoološkim vrtom. "Za sređivanje zemljišnih knjiga bit će potrebno najmanje osam do 12 godina, no treba odnekud početi", rekao je zamjenik zagrebačke gradonačelnice Milan Bandić. Ustvrdio je da grad Zagreb nije dobro gospodario poslovnim prostorima i gradskim stanovima.

Na novinarski upit zašto se gradski stanovi ne prodaju ako donose godišnji gubitak od 13 milijuna kuna, Bandić je odgovorio da se izrađuje strategija stambene politike koja će biti gotova tek za tri mjeseca, ali da se do tada neće zakočiti prodaja gradskih stanova gdje je to moguće.

Najavio je i da će grad za 120 milijuna kuna kupiti 200 stanova za socijalne potrebe građana od kojih će makar polovica biti useljena do kraja godine.

Od ukupno 9247 stanova morat će se bivšim vlasnicima vratiti oko 3600. Bez pravne osnove u uporabi je čak 1597 stanova, za socijalne potrebe izdano je 1218 stanova, bivši se čuvari koriste 121 stanom, a državna tijela sa 73 stana.

Inače, od 4750 poslovnih prostora oko 1000 je u stvarnu gradskom vlasništvu, jer su za gotovo polovicu podneseni zahtjevi za povratom imovine, a za ostale se takvi zahtjevi očekuju. U oko 80 posto slučajeva zna se tko je sada korisnik tih prostora, a preostali se korisnici još utvrđuju.

Nenaplaćena zakupnina 31. prosinca 2002. bila je 607 milijuna kuna, a dogovorena je naplata 44,5 milijuna kuna.

U izvješću stoji i da se prikupljaju i evidentiraju podaci o neizgrađenom građevnom zemljištu te da je prihod od zakupnine javnih prostora (kiosci, pokretne naprave, reklamni ormarići i 776 ljetnih terasa) 6,8 a ugovoreno je 10 milijuna kuna.

Poglavarstvo je prihvatilo Izvješće s napomenom da ubuduće treba voditi redovitu evidenciju imovine, srediti zemljišno-knjižno stanje, provjeravati postupke povrata imovine, naplaćivati tražbine, razgraničiti vlsništvo grada i države, održavati imovinu i procijeniti imovinski portfelj.
Komentari
Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i Index.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.
Vezano
Vijesti  |  Tagovi
  • Nema vezanih vijesti
Najpopularnije
Danas  |  Jučer  |  Tjedan
Najnovije