Zastupnici protiv predložene školske reforme
Tekst se nastavlja ispod oglasa
PREDSTAVNICI klubova zastupnika u popodnevnu nastavku saborskog zasjedanja uglavnom su negativno ocijenili Prijedlog projekta odgoja i obrazovanja za 21. stoljeće i od deset govornika podupro ga je samo predstavnik HSS-a.
Zastupnici su ocijenili kako je vizija programa nejasna, kako su promjene previše usmjerene na organizacijsku formu, a obrazovanje nastavnika nije dobro postavljeno.
Zdravka Bušić (Klub HB-a) rekla je da je predloženi projekt ´paradigma kaotična i neosmišljena programa´, dodavši da navedeni razlozi reforme ne mogu poslužiti kao argumenti korjenite promjene obrazovnog sustava.
Iako se složio da obrazovni sustav treba dograditi i modernizirati, Želimir Janjić (Klub HSLS-a) drži da su radikalni zahvati neprihvatljivi jer zahtijevaju velika ulaganja koja nije moguće namaknuti. ´Promjene su potrebne, no za to nije potrebna strategija´, rekao je Janjić.
Ni Klub SDP-a nije podupro projekt hrvatskog odgojno-obrazovnog sustava, upozorivši na njegovu nestručnost.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Zlatko Šešelj istaknuo je da projekt ne sadržava znanstvenu analizu nedostataka sadašnjeg obrazovnog sustava i ne daje odgovore hoće li se organizacijskim promjenama dobiti kvalitetnije obrazovanje. ´Reformu moraju iznijeti nastavnici, a ne laboratorijski eksperimentatori´, rekao je Šešelj, upozorivši da revolucionarne promjene mogu biti opasne.
Miroslav Furdek u ime HSS-a smatra da Vladin prijedlog nudi kvalitetna rješenja zasnovana na stručnim mišljenjima koja postupno treba uvoditi u promjne kako bi se one mogle nadzirati.
Nevio Šetić u ime HDZ-a ocijenio je da u dokumentu prevladava teorijski konstruktivizam u kojem su pomiješana suprotna stajališta, a da rješenje stvarnih problema nije predloženo. Za predložene promjene treba neopravdano puno više novca, a učinci bi bili negativni. HDZ smatra da ne treba mijenjati model školovanja, nego predviđenim novcem poboljšati položaj učitelja i nastavnika te kvalitetu nastave.
DC je također podupro stajalište saborskog odbora te pozvao na otvaranje rasprave u kojoj će se postići strukovni konsenzus.
Predstavnik Kluba nacionalnih manjina Borislav Graljuk temeljne odredbe prijedloga ocijenio je prihvatljivim za odgoj i obrazovanje pripadnika nacionalnih manjina. On se slaže da o projektu treba otvoriti rapravu.
Miroslav Rožić u ime Kluba HSP-HKDU-a smatra da je prijedlog ´loša i nedorečena priča´, utemeljena na neprihvatljivim ´revolucionarnim´ načelima uz uporabu rječnika koji nije u duhu hrvatskog jezika. ´Projekt ne donosi ništa dobra´, zakljućio je Rožić.
Predstavnica Libre Zrinka Glovacky-Bernardi ocijenila je da reforma nema odgovor na potrebe funkcionalne pismenosti i svladavanje novih tehnologija, nego je ostala na razini pismenosti kao prepoznavanja slova.
Zastupnici su ocijenili kako je vizija programa nejasna, kako su promjene previše usmjerene na organizacijsku formu, a obrazovanje nastavnika nije dobro postavljeno.
Zdravka Bušić (Klub HB-a) rekla je da je predloženi projekt ´paradigma kaotična i neosmišljena programa´, dodavši da navedeni razlozi reforme ne mogu poslužiti kao argumenti korjenite promjene obrazovnog sustava.
Iako se složio da obrazovni sustav treba dograditi i modernizirati, Želimir Janjić (Klub HSLS-a) drži da su radikalni zahvati neprihvatljivi jer zahtijevaju velika ulaganja koja nije moguće namaknuti. ´Promjene su potrebne, no za to nije potrebna strategija´, rekao je Janjić.
Ni Klub SDP-a nije podupro projekt hrvatskog odgojno-obrazovnog sustava, upozorivši na njegovu nestručnost.
Zlatko Šešelj istaknuo je da projekt ne sadržava znanstvenu analizu nedostataka sadašnjeg obrazovnog sustava i ne daje odgovore hoće li se organizacijskim promjenama dobiti kvalitetnije obrazovanje. ´Reformu moraju iznijeti nastavnici, a ne laboratorijski eksperimentatori´, rekao je Šešelj, upozorivši da revolucionarne promjene mogu biti opasne.
Miroslav Furdek u ime HSS-a smatra da Vladin prijedlog nudi kvalitetna rješenja zasnovana na stručnim mišljenjima koja postupno treba uvoditi u promjne kako bi se one mogle nadzirati.
Nevio Šetić u ime HDZ-a ocijenio je da u dokumentu prevladava teorijski konstruktivizam u kojem su pomiješana suprotna stajališta, a da rješenje stvarnih problema nije predloženo. Za predložene promjene treba neopravdano puno više novca, a učinci bi bili negativni. HDZ smatra da ne treba mijenjati model školovanja, nego predviđenim novcem poboljšati položaj učitelja i nastavnika te kvalitetu nastave.
DC je također podupro stajalište saborskog odbora te pozvao na otvaranje rasprave u kojoj će se postići strukovni konsenzus.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Predstavnik Kluba nacionalnih manjina Borislav Graljuk temeljne odredbe prijedloga ocijenio je prihvatljivim za odgoj i obrazovanje pripadnika nacionalnih manjina. On se slaže da o projektu treba otvoriti rapravu.
Miroslav Rožić u ime Kluba HSP-HKDU-a smatra da je prijedlog ´loša i nedorečena priča´, utemeljena na neprihvatljivim ´revolucionarnim´ načelima uz uporabu rječnika koji nije u duhu hrvatskog jezika. ´Projekt ne donosi ništa dobra´, zakljućio je Rožić.
Predstavnica Libre Zrinka Glovacky-Bernardi ocijenila je da reforma nema odgovor na potrebe funkcionalne pismenosti i svladavanje novih tehnologija, nego je ostala na razini pismenosti kao prepoznavanja slova.
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
Učitavanje komentara
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati