54.196.213.0 US
 

Završena Strategija turizma do 2020: Ostojićev cilj Hrvatska u vodećih 20 turističkih zemalja!

KLJUČNI PODACI
  • "Ukoliko hrvatski turizam i gospodarstvo u cijelosti postanu konkurentni, onda će postati i investicijski atraktivni"
  • "Za razliku od Strategije koju donosimo, prethodne dvije do kraja nisu bile provedene. Poruke ove Strategije i način na koji je rađena imaju realnu šansu da njezin najveći dio bude pretvoren u stvarnost"
Piše: Media Servis
utorak, 5.2.2013. 17:06
Smanji veličinu slova Tekst Povećaj veličinu slova

Screenshot: Vlada.hr/YouTube

VLADA će na sutrašnjoj sjednici donijeti Strategiju razvoja hrvatskog turizma do 2020. godine. Dokument je to koji definira turističku budućnost zemlje te predstavlja putokaz za snažniji razvoj turizma svih hrvatskih krajeva u narednih osam godina, rekao je u razgovoru za Media servis ministar turizma Veljko Ostojić.

Strategija je za razdoblje do 2020. godine, a po nekim se pokazateljima došlo i do 2025. godine, odnosno dane su neke naznake. Glavni razvojni cilj ove Strategije je ulazak Hrvatske u vodećih 20 turistički najkonkurentnijih zemalja svijeta, a upravo bi naša zemlja trebala u idućih nekoliko godina biti globalno prepoznatljiva turistička destinacija, konkurentna i atraktivna za investicije.

 

"Taj je cilj konkretan i egzaktan i vidjet ćemo hoćemo li u tome uspjeti ili ne. Podsjetit ću da je Hrvatska prema jednom od najrelevantnijih svjetskih istraživanja, koja se tiču konkurentnosti u turizmu, u svjetskim okvirima na 34. mjestu, u Europi 24., a među 9 ocjenjivanih zemalja Mediterana na 8. mjestu. Tu ima puno prostora za poboljšanja i velikih izazova što se hrvatskog turizma tiče jer mi definitivno zaslužujemo biti puno bolje plasirani", naglašava ministar.

Pored glavnog, definirana su i četiri strateška cilja: realizacija novih investicija u iznosu od oko 7 milijardi eura, promjena postojeće smještajne strukture - do 2020. predviđena je izgradnja 20 tisuća novih hotelskih soba i rekonstrukcija oko 15 tisuća postojećih, otvaranje oko 30 tisuća novih radnih mjesta u turizmu i neturističkim djelatnostima (oko 20 tisuća u turizmu i oko 10 tisuća u neturističkim djelatnostima) i povećanje turističke potrošnje (cilj je do 2020. godine ostvariti oko 14 milijardi eura ukupne godišnje turističke potrošnje).

"Kada pričamo o investicijama onda postoji nekoliko podsegmenata. Jedno je stavljanje u funkciju postojećih nevaloriziranih nekretnina: neovisno jesu li u vlasništvu države, vojske ili se radi o nekim 'greenfieldima'. Postoje takve lokacije, užurbano radimo i na privatizaciji postojećih hotelskih društava, a temeljem mogućnosti koje su definirane županijskim i prostornim planovima lokalne samouprave. U privitku ovog dokumenta naveli smo negdje oko 150 potencijalnih lokacija koje je moguće pretvoriti u turističke resorte, hotele, kampove i sve ono što može i treba obogatiti turističku ponudu. Dakle od Istre do Prevlake navedene su te lokacije i mislim da ćemo promjenom zakonodavnog okvira, pa i Zakonom o strateškim investicijama, dobiti na ubrzanju određenih procedura i njihovom pojednostavljenju, a sve kako bi došli do novih turističkih investicija", objašnjava Ostojić za Media servis.

"Ukoliko hrvatski turizam i gospodarstvo u cijelosti postanu konkurentni, onda će postati i investicijski atraktivni"

TEKST SE NASTAVLJA ISPOD OGLASA

Ostojić je podsjetio i kako je, po dolasku u Ministarstvo, naglasio da je u fokusu njegovog i rada Ministarstva turizma pitanje konkurentnosti. "Ukoliko hrvatski turizam i gospodarstvo u cijelosti postanu konkurentni, onda će postati i investicijski atraktivni", smatra ministar i najavljuje kako će se ove godine izraditi studija konkurentnosti hrvatskog turizma gdje će se moći vidjeti postojeće stanje ali i predložiti mjere za podizanje konkurentnosti.

Strategijom razvoja hrvatskog turizma do 2020. ali i izmjenama zakonskih okvira može se zaključiti da se turizam u Hrvatskoj prestao "događati", s čime se slaže i ministar Ostojić. "Nažalost, bilo je tako, turizam nam se u principu događao, sam po sebi. Ciljevi nisu bili definirani, a ako ih nemaš onda ćeš teško doći tamo gdje želiš. Ovaj dokument ima ambiciju pokazati kamo želimo doći i način na koji to možemo postići i ima ambiciju dati informaciju ne samo turističkim radnicima nego i širokoj javnosti što turizam je za Hrvatsku, koliko je on značajan i kakve su mu razvojne ambicije i razvojni kapaciteti", kaže ministar.

Podsjeća da su u zadnjih 20-ak godina bile izrađene dvije strategije - 1993. i 2003. "Za razliku od Strategije koju donosimo, prethodne dvije do kraja nisu bile provedene. Poruke ove Strategije i način na koji je rađena imaju realnu šansu da njezin najveći dio bude pretvoren u stvarnost", rekao je Ostojić.

Sam proces donošenja Strategije razvoja hrvatskog turizma do 2020. godine krenuo je polovinom 2011. godine, a Ostojić kaže da je prošle godine postupak malo ubrzan. "Želim reći i da je cijeli proces bio potpuno transparentan, da smo sve nalaze koji su bili podloga Strategije imali na webu. Zaprimili smo puno, pogotovo za hrvatske okvire, prijedloga, primjedbi, a održano je i niz prezentacija na terenu. Ovo je na neki način i pokazni primjer, a ne govorim to samo zato što se radi o turizmu i Ministarstvu kojem sam ja na čelu, kako u sve uključiti javnost i doći do kvalitetnih i transparentnih rezultata", rekao je ministar.

Neki od prijedloga implementirani su u Strategiju, uz struku ali i javne rasprave zaprimljeno je stotinjak individualnih sugestija i jedan dio je uvažen, rekao je Ostojić. "Uvijek postoje ljudi koji imaju originalnih i inovativnih ideja, pogotovo u današnje vrijeme kada turizam sve više nastoji biti industrija doživljaja i emocija, a sve manje turizam smještajnih kapaciteta", rekao je ministar za Media servis.

Komentari
Komentari na forumu objavljuju se u realnom vremenu i Index.hr ne može se smatrati odgovornim za izrečeno. Zabranjeno je vrijeđanje, psovanje i klevetanje. Upisi s takvim sadržajem bit će izbrisani, a njihovi autori prijavljeni nadležnim službama.
Vezano
Vijesti  |  Tagovi
Najpopularnije
Danas  |  Jučer  |  Tjedan
Najnovije